רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 26 באוגוסט 2013

ישראל גרינהויז חסיד גור תלמיד חכם עצום שאיבד את האמונה - זו הסיבה להחלטה הקשה שקיבל הוא לא רוצה לרמות את עצמו

מאת עקיבא ווינגרטן

את י. אני מכיר כבר הרבה שנים, עבדנו יחד באחת הישיבות לבחורים נושרים, התפקיד הרשמי שלנו שם היה משגיחים. לא אלה של האוכל, אלא משגיחים רוחניים. שנינו עזבנו את הישיבה בערך באותו זמן. אני בגלל בעיות תקציביות, והוא בגלל אמונה, או יותר נכון חוסר אמונה. הוא הרגיש שלא נכון לו לעסוק במשהו שהוא לא מאמין בו.

אני מציין פרט זה בשביל שתקבלו מעט הבנה באיזה בן אדם מדובר. הוא לא פרחח, לא בעל תאווה'ניק, ולא דומה לאף אחד שאני מכיר שעשה מהלך דומה (ויצא לי להכיר לא מעט כאלה). מעטים בגילו יכולים להתחרות בידע העצום שיש לו, הן בידע תורני והן בידע כללי. מדובר בת"ח עצום בכל קנה מידה. אין כמעט תחום שאין לו שם יד ורגל.
בשנים האחרונות הוא מתפרנס מהדרכת טיולים, אחרי שהוא עבר בעוד כמה עבודות מזדמנות. אבל את התואר שיש לו בפסיכותרפיה הוא זנח לגמרי, למרות שהוא היה יכול להתפרנס מזה לא רע. שאלתי אותו פעם למה הוא לא עוסק בזה, והוא ענה שיש בזה "הונאה". הוא יודע למה ההורים ישלמו לו לעבוד עם הבחורים, אבל הוא עצמו אינו מאמין בזה במעשים שלו.
לעומת הערכה שיש לי כלפי י', יש לי תחושה של בוז כלפי אנשים כמו ישי כהן מ'כיכר השבת' שמזלזל באינטליגנציה של קוראיו. את י' הצבא לא יכול לקלקל, ולא אף אחד עם טיעון דמגוגי וזול, הוא איש עמוק מאוד שלא מרפה מדבר עד שלא מגיע לעומקו.
המהלך שעבר ידידי היקר היה ארוך וקשה מאוד, אני זוכר היטב את כל השלבים, ולא היה מישהו עצוב ממנו כשהוא התחיל לאבד את האמונה, זר לא יבין זאת, הוא היה אברך משי ששקד על התורה יומם וליל, עליו אפשר להגיד במלא מובן המילה שהוא 'משכיל' של פעם, לטוב ולרע, אבל להגיד שזאת החלטה שקיבל בין לילה, זה פשוט לא נכון.
צר לי שהוא עשה את המהלך הזה, ובשונה מאחרים, אצלו אני לפחות יודע שהוא עושה את זה באמונה מלאה שזאת הדרך הנכונה, ועל אף שאני חולק עליו והוא יודע זאת, לא אוכל להתעלם מן העובדה שלא יהירות ופזיזות ובוודאי לא הרצון לתאוות הם שהוליכו אותו, הוא אדם מחושב ששקל היטב את כל ההיבטים של מעשיו, והוא לקח בחשבון את המחיר האישי הכבד שהוא הולך לשלם.
כעת מנסים לשלוח אליו כל מיני עסקנים לדבר על ליבו, כאילו שהוא לא עשה את זה לבד עד היום. הוא כיתת את רגליו לכל מקום אשר שמע שיש מישהו שיכול לתת מענה בעניינו, שעות הוא ישב עם רבנים ואדמו"רים מאוד מפורסמים, בשביל להגיע לחקר האמת. אז אם מישהו חושב שאיזה "שמועס" מעסקן זוטר שלא פתח ספר מימיו, ישנה משהו, הוא טועה ובגדול. אבל י' כמו ילד טוב הולך, מקשיב ומכבד ועדיין מדבר עם מי שמציעים לו.
מי שהחליט להוציא את הסיפור הזה החוצה עשה מעשה שטות ורשעות גם יחד, דברים כגון אלו לא ירתיעו ולא ישנו את י'. בשבוע שעבר כשדיברנו, הוא צפה היטב את כל המהלך ומה שעלול לצאת מזה, הוא עודנו מאמין בצדקת דרכו, הוא מסביר פנים ונעים שיחה, כל מי שיישב איתו לדיבור יכול לראות את זה. יחד עם זאת, אני לא מציע לעסקנים זוטרים לנסות להשפיע עליו, כי הוא "יאכל אותם בלי מלח". החשש שלי זה, שהוא יצליח לקלקל אותם יותר ממה שהם יכולים להשפיע עליו. לא שיש לו אינטרס לסחוב אחריו אחרים, אבל אם ייכנסו איתו לשיחה רצינית לא מן הנמנע שזה מה שיקרה.
שורות אלו נכתבו בצער וכאב גדול. מה שהכי כואב לי ואני אומר את זה מהפן הכי אישי ורגשי שיש, ששופכים את דמו של חבר טוב שלי, תוך זלזול בוטה באינטליגנציה של אנשים, מזל שיש את מי להאשים, הצבא! חבל שלא צירפו לזה גם את העובדה שיש לו פלאפון לא כשר, אינטרנט פרוץ, והולך עם חולצות כחולות.
לסיום, וזה לכל אלו שחושבים שדמו הותר, חשבו היטב בינכם לבין עצמכם אם רצון ה' הוא זה שמדבר מתוך גרונכם או מקלדתכם, ואם לאו, מוטב שתמלאו את פיכם מים ובסוף תשפכו את השאר על המקלדת, כי תאמינו לי שאין לכם צל של מושג במה מדובר כאן.

78 תגובות:

  1. אין לך מצפון???26 באוגוסט 2013 בשעה 6:23

    תאמין לי ר' חיים, זה מעשה מכוער שלא היה כדוגמתו לפרסם את שמו המלא + תמונה.

    בראש ובראשונה הוא בן אדם פרטי, שגם לא הזיק לאף אחד, והוא אינו אמור לעמוד למבחן ציבורי.

    אז תמשיך לעסוק בדברים הקריטיים של הציבור החרדי, כמו מחלוקות שלא לשם שמים, או טרור פנימי, ותניח לאנשים טובים ופרטיים לעשות כהבנתם.

    השבמחק
  2. לא כל מי שעזב את הקהילה החרדית משמע שעזב את הדת. ממש לא.

    בחברה החרדית יש כל כך הרבה קיבעון וקיצוניות (ובייחוד בגור), שכל אינטלקטואל שרוצה להיות אינדיבידואלי ולא פריט של חברה ענקית ומבולבלת, לא מוצא בה את מקומו.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בעצם הבעיה. במקומות כמו תולדות אהרן וגור הקיצוניים, רשמית יש פחות נשירה, אך בפנים יש הרבה נשירה שממשיכים ללכת עדיין עם הקפוטה והספודיק, אך או שהם שקרנים, או שהם לגמרי מפורקים.
      כאשר מאן-דהוא במקומות כאלה עוזב את המקום זה מצריך המון אנרגיה, והמון המון כוחות נפש, ובדרך כלל יש את זה רק לאנשים שהם דווקא אנשים אמיתיים, שמואסים בכל הבלוף ה"חרדי", וחבל כי אם לא הבלוף החרדי אנשים האלו היו ממשיכים להיות מאמינים בה' ויהודים טובים בכל המובנים.

      מחק
  3. זה קשור עם גרינהויז מלונדון שיושב בכלא רמלה כבר חצי שנה?
    נאמן.

    השבמחק
  4. חברה תעזבו שטיות

    אל תעשה אותו לחכם ומאמין בדרכו וכו' וכו' כאילו יש לך עסק עם איזה איש מיוחד וכו'

    "בעל תאווה" !!!!!!!!!

    איך אמר ר חיים קניבסקי פעם אין להם שאלות יש להם תאוות
    בעל תאווה גדול שאין כדגמתו זה מה שהוא וזה מה שהביא ותו לכך
    ואמרי אמת כבר אמר "על שתי לחם יבצעו תמימים" (מי שלא יודע שיבדוק) זה אומר גם תלמידי חכמים נכשלים. וכולם יודעים מה מביא פגמים באמונה, זה לא מגיע סתם, שיש לו שאלות, על כל שאלות יש תשובות, ועוד איך יש תשובות.
    הוא בעל תאווה וגם אשתו ולא יודע להתאפק ולא מתאים לו הדרך של התורה שאסור לעשות כך או לאכול מה שרואים או לנסוע לכל מיני ולהנות שם ולהנות מזה ומזה
    הוא יודע מצבו והוא יודע שיש בורא עולם והוא מתעלם מזה. ועתיד ליתן את הדין
    בגלל שהוא למד והיה גרר חסיד זה לא אומר שהוא לא היה שייגץ כל הימים שלו. ראינו כאלה הרבה, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
    יש כאלה שמסתובבים ועושים הרבה שטויות בסתר אבל איכפת להם שהם עושים כך, כך חסידישע אברכים לומדי תורה זה שמעתי מרב גדול הוא אמר לי כאן בשכונה יש אברכים לומדים כל היום בישיבה ובלילה הם מסתכלים על האינטרנט דברים נוראים שאי אפשר להעלות על הכתב, ומי סיפר לרב "השכנים" הם יודעים ורואים. אבל אלה אנשים שיבא יום יגידו סטופ.
    אבל הגרר הזה השייגץ הבעל תאווה לא אמר סטופ והמשיך בדרכו.

    הוא מסכן סך הכך, הוא לא יודע להתאפק, גם אשתו מסכנה גדולה, הבעיה שהם מתחרטים בסוף, ואז הם בבעיה גדולה.
    בימי הרחמים אלה אני מקווה שיחזור למחיצתו של הקב"ה בבית ה'ללמוד וללמד לשמור ולעשות

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב אמרת

      מחק
    2. ומה אתך? על זה לא חשבת? מה בדיוק אתך... צדיק שכל כולה תכלת...??? או משהו כזה????

      מחק
    3. כבודו של ר' חיים במקומו מונח, אבל זה במציאות לא נכון. לכה"פ 50 אחוז מעוזבי הדת זה לא בא מתאוות

      מחק
    4. זה אף פעם לא מתחיל עם שאלות על הדת, בוודאות.

      מחק
    5. ר' חיים אמר והאמרי אמת אמר, אם מה שהוא חיפש זה תאוות כמו שאתה ור' חיים מנסים להשמיץ למה אשתו הלכה איתו? אה היא לא רצתה ללכת למקוה! ובבני ברק מישהו/מישהי הכריח אותה ללכת?.
      הבן אדם שילם מחיר אישי כבד על הצעד שהוא עשה והוא נכנס לזה במודע, מעניין עם ר' חיים שילם אי פעם כזה מחיר אישי בשביל מה שהוא מאמין לפני שהוא מדבר על אחרים

      מחק
    6. תשב כמה דקות ותבדוק את הדברים ברצינות...
      כל קשר בין מה שכתב לדת משה וישראל הוא אפילו לא מקרי..

      מחק
    7. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות והילדים שלו נראים כמו מהתמונות של ילדים מאה שערים רק שהבחור לא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

      מחק
    8. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות והילדים שלו נראים כמו מהתמונות של ילדים מאה שערים רק שהבחור לא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

      מחק
    9. אתם מספרים לעצמכם סיפור שהחילונים זה רק תאבות. וזו חוצפה. הייתי מייד מוותר על כל ה"תאוות" כדי להאמין בבורא עולם שמלווה אותי , דואג לצדק בעולם, ונותן לי חיי עולם קדושים ובעלי משמעות ותכלית. מי מוכן לוותר על כל זה עבור תאבות? נראה לכם הגיוני? אני רוצה לקלקל לכם את הסיפור שאתם מספרים לעצמכם. החילוניות אינה מרק של תאבות! יש בין החילונים אנשים טובים עשרות מונים מטובי התלמידים שלכם. וזה בלי איומי האימה של עונשים אלוהיים. זה רק ממצפונם הפרטי המוסריות הפרטית שלהם וליבם הרחב.

      מחק
    10. בס"ד
      חבל לכתוב דברים על אדם שמוציאים לו שם רע,ח"ו וגורמים לדבר עליו רכילות.נקווה שכל אדם יתנהג כראוי ונתפלל לכך.כפי שאמרה ברוריה אשת רבי מאיר לבעלה שצריך להתפלל שהאנשים שחוטאים לא יחטאו ואכן התפילה עזרה והחוטאים שבו בתשובה.עלינו להוסיף טוב בעולם ולראות במה אפשר לקדם ולעזור ולא להוסיף דברי השמצה על אדם.

      מחק
  5. אולי מישהו יודע היכן נולד וגדל?

    השבמחק
    תשובות
    1. יא מגעיל ! מה אכפת לך מיהו ? החומר שחיים נתן לך לא השביע אותך ??? האינך יודע שמרעיבו שבע ??? היית רוצה גם כזה פוסט אצל חיים ???

      מחק
  6. זה שהוא החליט לעזוב את הדת זה בינו לבין קונו ואנו יכולים רק להצטער, אבל הבנאדם הזה היה בעל קורא בתשלום בבית מדרש ברח' ר' טרפון עד לפני שבועיים! והמחשבה שלפני ואחרי שקרא בתורה לכאורה חילל שבת! מצמררת, אם הוא היה ישר הוא לא היה צריך להונות את המתפללים התמימים, כאן זה לא בין אדם לקונו, כאן זה בין אדם לחברו..

    השבמחק
    תשובות
    1. אם חלל שבת בצנעה הוא עדיין כשר

      מחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  8. אם יש משהו שהוא תלמידו האמיתי של אברהם אבינו הרי שזה י'.
    אדם שנאמן לאמת שלו ומוכן להקריב הרבה בשביל להיות נאמן לעצמו, לא משנה אם כל העולם סביבו חושב אחרת. כל הכבוד לך י'!

    השבמחק
    תשובות
    1. לצחוק או לבכות?!

      מחק
    2. גם היטלר שהתאבד בבונקר למען האמת שלו הוא אברהם אבינו

      מחק
  9. שח לי רופא מומחה אשר מרבית הפונים איליו הם יהודים ויהודיות מהציבורים שלנו שהוא משתומם ממספר המשפחות 'החסידיות לעיללא' אשר נמצא לו שיהדותם מן השפה ולחוץ ובפרטיותם הם חילונים גמורים.
    מאז פקחתי את עיני ולמדתי לדובב אברכים והוא אכן ידע במה הוא שח.

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תאמין למה שהוא מדבר
      טוב שברופאים.......
      יש כאלה קצת מן הקצת
      ובגמ' מיעטון ב... רובן בג..... וכולן באבק לשון הרע
      אז יש מיעוט
      רובם ככולם טובים שבטובים יהודים מהודרים

      מחק
  10. אין שום הצדקה לכפירה ואסור להביא את דעותיו הנפסדות הוא כופר מסכן שיצרו פחז עליו והוא לא צדיק ולא ישר אלא מסכן טיפש ובלע עבירה רחמנות עליו ועל משפחתו

    השבמחק
  11. נכון
    הוא גם חמור
    אתמול ראיתי לו את הזנב
    ואם אני לא טועה יש סימני התחלה של קרניים

    השבמחק
  12. לפחות עקיבא מגיב אינטליגנטית. הטיעונים על תאווה במחילה אינם מחזיקים מים.

    השבמחק
  13. בואו נראה מה יקרה אם האדמו"רים והפוליטיקאים שלהם יאבדו משליטתם על צינורות הקיום החומרי והממשלה תאסור את השליטה בהורים על ידי איומים ב'העפת' ילדיהם ממסגרות הלימוד. איזה חגיגה תהיה כאן..

    השבמחק
  14. הכל בא מהמצוות של אנשים מלומדה
    צריך ללמוד ספר התניא

    השבמחק
  15. תבדקו לכל אורך הדרך - שאולזון חילוני ומתעב ומגחך מהדת, הלגיטמיות של "נאמן לדרכו וכו'" וכן אברך יקר ועוד ועוד , רק מורה להיכן הטיפטוף והארס ההרסני שלו מוביל, עיקבו במסרים אחורה ותיווכחו

    השבמחק
    תשובות
    1. הסיפור של השלכת רפש לא כל כך עובד.

      יש עצות אחרות למשל להירשם לקוויטל לרבי יאנקאלע, להביט שש שעות רצופות בדמות קדשו של ההייליגער רבי מענדעלע, נסיעה למרוקו לרבי בולרלנד ואולי נר מנרות הילילת הרנגטן או למקרים הקשים במיוחד חוקן של ליטר פלוס ממימיו הברוכים של הסאליבאבא יחזירו לדרך היושר ב א חחחריות.

      מחק
    2. הבעיה הגדולה ביותר מתחילה בזה ש"הציבור החרדי" - קרי החסידים והליטאים של היום, שבטוחים שהם שומרי ראשו של אלוקים. הם בטוחים שמלבדי לובשי השחורים, אלו המזיעים ונודפים ריח וסירחון זיעה בחום של 40 מעלות של לחות בני-ברקית, מלבדיהם, אין עוד יהודי על פני האדמה ומלבדיהם אין אלוקים.
      אני חי בקרבם, נושף בעורפם, הולך עם שטריימל בשבת ויודע שהכול חרטא...
      הכול תחפושת מכוערת לתרבות מזוויעה של אנשים שחושבים שהם קדושים יותר מהקב"ה בכבודו ובעצמו. תעשו לי טובה. אינני נכנס לסיפור הספציפי הנ"ל, אבל אני יכול לומר לכם בריש גליא - בנוגע לסיפור הזה למשל, הייתי מעדיף להיות חילוני מתועב מאשר חסיד גור ואילו הייתי משתייך לגור גם אני הייתי עושה את אותו הדבר, לא פחות. מעבר לכך, צר לי לגלות לכל החכמולוגים כאן ושם, אולי אתם חיים בבועה או בפלנטה אחרת, אבל להפתעתכם יש עוד "יהודים" ויהודים כשרים לחלוטין מלבד החסידים והליטאים.
      אדרבה, ישנם הרבה יותר יהודים כשרים ואמיתיים, צדיקי אמת, שאינם דוברים לשון הרע ואינם רבים ורוצחים אחד את השני, בגלל כבוד וכסף וכיוצא בזה, והם לא הולכים עם שטריימל ולא עם בגדים שחורים אבל הם גם לא מבזים שם שמים ברבים.
      הם לא הורסים בתים, הם לא מכים את רעהו בסתר ובגלוי, הם לא מסתובבים עם הציציות בחוץ וחוטאים בעריות עם השמונה בגדים, הם לא מכפישים יהודי אחר ששונה מהם, ורק בגלל שהוא לא בדיוק כמוהם.
      אני מחכה ליום הזה, שיפול לציבור החרדי הצבוע של ימינו הלב למכנסיים, כאשר יגלו כי המשיח בכלל לא לובש כובע או בעקיטשע, הם ימותו עוד לפני שיספיקו להגיד לו מילה מרוב בהלה ופחד.
      כל התרבות החרדית היום נמדדת על פי החיצוניות ותו לא. בפנים אתה יכול להיות רקוב עד התחתית וזה לא מעניין איש. העיקר שאתה טובל ושרץ בידך, העיקר שאתה לבוש עם השמונה בגדים כל היום, ואתה מסריח ומטונף שאפילו ברכה אי אפשר לומר לידך, מי מדבר על ללמוד תורה לצידך? העיקר שאתה מתנדנד כמו רובוט מתוכנת בטיש וזז ורוקד ועושה תנועות לצלילי הבשר ודם, העיקר שאתה סוגד לעבודה זרה שנקרא בשר ודם, העיקר שאתה צועק חרד"ק וחרפ"ס וכרפס... ואתה בטוח במאה אחוז שאתה עף לגן עדן, לא רץ אלא עף ישירות לגן עדן בזכות הסירחון הקדוש. אבל בבין אדם לחבירו תהיה רקוב עד שאול, ביראת שמים ובמידות תהיה מושחת, וכן הלאה על זה הדרך...
      תפסיקו להיתמם, יש מביניכם שמוכנים לרצוח מישהו שמרד באדמו"ר הקדוש כביכול וקל וחומר אם זה אחיו של הרבי בעצמו כמובן. אתם מוכנים לגדף ולהכפיש כל אחד שלא יילך בתלם הצבוע הלזה אבל אם מישהו ידבר איזה גיט שטיקל לשון הרע או יסתכל במראות אסורות מבעד לבעקיטשע, או ישוחח באמצע חזרת הש"ץ וכדומה, אף אחד לא ירתח.
      אז תלמדו: אף אחד לא חי אצלכם, אף אחד לא עובד אצלכם, אף אחד אינו כפוך לשלטון הארכי-בישוף שלכם. כל אחד יבחר את דרכו, ירצה יילך עם שטריימל, ירצה יילך עם כיפה כחולה או סרוגה, לא ירצה לא יילך בכלל עם כיפה וזה ממש לא מעניינכם. אף אחד לא מינה אתכם לשומרי הראש של אלוקים! תודה

      מחק
    3. דברים כדרבונות. אבל בבר הוזכר כאן שאין בהוויה שלנו לא אמונת תום ויראת הבורא ובוודאי שלא אהבת התורה ודקדוק המצוות אלא מכלאה צפופה ומסריחה מאינטרסים פחדים ורודנים שטניים בו היחיד הוא זבוב חסר אונים מול אדוני הכסף והמעמד והנבלות הפנויים מדאגות הקיום הרודים בכל.
      ואילמלא דמסתפינא הייתי אומר שבימינו אדם חייב להיות אציל נפש אמיץ וגברא בגוברין כדי לאזור עוז ולומר את האמת הניבטת מכל זווית ופינה: המשחק הזה כל כולו ריקבון רוע וגניבת דעת וממון.

      מחק
    4. פששששש אהבתי

      מחק
    5. מישהו אמחר לפני כן "על כל שאלה יש תשובה. יש תשובות ויש תשובות" בלה בלה בלה
      על התגובה הזה יש למישהו פה תשובה? לחילוני אתה יכול להגיד "המחוללי חילול ה' הם מקצת מהציבור אבל רובם קדושים" לחילוני אתה יכול להגיד את זה אבל לנו החרדים אל תמכור לוקשים שכולם יודעים שרק מוקצת מהציבור החרדי הם חרדים רובם כוולם הם סתם מטורפים ומשוגעים והעיקר חילונים לגמרי אין לנו בעי' לעשות כל העבירות שבתורה כשאף אחד לא רואה"
      וזה שכתב התגובה הארוכה פה אני אומר "כל מילה אמת ונכון".
      הייתי מעדיף ללכת עם י' מאשר ללכת עם החסידים וגם אני חסיד מבטן ומלידה ועדיין מתנהג מבחוץ כמו חסיד אבל שונא את החיים האלו, שונא שונא שונא
      הלואי שהיתה לי האומץ כמו לי'

      מחק
    6. כל מילה שכתבת אמת ויציב היום אם אתה גנב ושודד ביום ובלילה וידע לאיים על מי שצריך אתה גדול וחשוב ומכובד וכולם משתחווים לך ואם אתה צנוע וירא שמים אתה פשוט אפס אפסים זה מה שכתוב שלפני ביאת משיח יהיה פני הדור כפני הכלב. לא פעם אני חושב שיותר טוב לחיות כיהודי טוב אם יראת שמים אם כיפה גדולה על הראש לומר לכל יהודי שלום בסבר פנים יפות ולא משנה איך הוא נראה ולהקפיד על המצוות שנתן לנו הקב"ה ולא להתעסק בכל הזבל הזה של השטריימל והבקיטשע וכל המלחמות בין האדמורים והגבאים וכל הפזות מסביב זה פשוט מעגיל

      מחק
  16. יש שמועות ששאולזון מקבל מימון מהקרן החדשה לישראל
    תראו איך האדם הזה נותן במה לכל חוזר בשאלה
    לא בחינם יש לו שם כ"כ גרוע
    תבררו אצל השומרים בניו יארק הם יספרו לכם מי זה הברנש הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת דוקרת אותך ואתה לא מסוגל להתמודד איתה לכן אתה מחפש את הקרן החדשה. אפס מאופס

      מחק
    2. לך עם כל קנאי הטחורים לתחננה המרכזית של קבינימינה

      מחק
    3. די! לא נכון!
      ואני חייזר מכוכב אחר!

      מחק
    4. כל הלועגים והמטיפים שכתבו פה ,ריח קינאה נובע מכתבם.
      גם אני עזבתי לפני שנים רבות את הציבור החסידי עם אישה וילדים
      ועברתי להתגורר בחול,וזאת לאחר מחשבה עמוקה ובדיקה וחקירה,ולא כי נמאס לי לקום
      לתפילה או לשמור נידה,
      אתה מתחיל ללמוד ולחקור את מה שמונעים מאיתנו ושומרים שהמידע לא יגיע אלינו,
      התחלתי ללמוד מדע,והיסטוריה.ויהדות,ופילוספיה,
      אתה מגיע למסקנה אחת שהציבור החרדי כפי שהוא מתנהל היום,זה ציבור עדרי טיפש,ונבערשמתנהל כמו כת,ונותן לרבס טיפשים לנהל את חייו
      היום אני חי בחול המסורת והיהודת חשובה לי ולילדיי מאוד,אנחנו שומרים שבת חגים
      וילדיי לומדים יהדות ולא "חרדיות"
      הם מלומדים בוגרי קולמביה וייל,וגאים ביהדותם ובמורשתם וגם לומדים קבוע גמרא
      ומתחברים לחוכמה העצומה של מורשת בת 4000 שנה,ולא סובלים מעסקנים
      ורבנים מטורפים,שמוציאים לך את הטעם והנאה במסורת ומורשת שלנו.
      אני וילדיי יהודים מאוד מחוברים מתוך אהבה ,ולא מפחד של חברה ,שכנים ,ומשפחה
      שילדיי מבקרים פעם בשנה בארץ ופוגשים בבני-דודים,הם תמיד חוזרים ואומרים :
      אבא תודה שלא פחדת והתגברת על כל המכשולים ועשית צד ששינה לנו את החיים ואת העתיד
      אני כל יום מודה לבורא עולם שנתן לי את האומץ להציל את ילדיי מכתות מטורפות
      לכל מי שמתלבט ונאכל מבפנים אני מציע לו:
      תחשוב על הדורות הבאים יש יהדות אחרת תציל את הילדים
      הם יעריכו את זה כל חייהם

      מחק
    5. אהבתי ! גם אני עשיתי בדיוק מה שציינת ואני מודה לה' על כך כל יום !! כל אחד יחיה איך שהוא רוצה אבל העיקר שלא יהיה צבוע ויאמין באמת בדרך שבה הוא הולך ! ודרך אגב גרינהויז הוא נשוי לבת דודה שלי ואני גאה בו על מה שעשה .

      מחק
    6. הלוואי והיה לי את האומץ לקום ולעשות זאת הלוואי והייתי פוגש במישהוא שעשה זאת ויעזור לי לעשות זאת ג"כ. אני כל הזמן חושב שזה הדבר הנכון כי מה לעשות שאיני יכול לגנוב או לשקר ואיני יכול לעבוד על אנשים כי כתוב בתורה שאסור וכן מצפוני אינו נותן לי לעשות זאת כי איני מושחת.

      מחק
    7. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

      מחק
  17. איזה חמודים הילדים שלו

    השבמחק
  18. אני מעדיף להאמין,לאדמו'ר הזקן נ'ע בעל התניא קדישא, הוא הוא פסק שכלללל... ישראל הם מאמינים בני מאמינים, ומוכנים למסור נפשם על ה' אחד.נמצא שישראל גרינהויז שי' רק בעל תאווה כמו אני והרבה מאתנו זה הכול. נשמתו בא משישים רבוא אותיות לתורה ושישים רבוא נשמות ישראל כמבואר בתניא בארוכה

    השבמחק
  19. זו איוולת להציגו כחכם ובעל מחשבה !

    מה הוא חושב לעצמו שהעולם נברא מעצמו?
    מה הוא חושב, שע"י מוטציות אקראיות נברא האדם?
    מה הוא חושב, שממוטציות אקראיות התפתחו זכר ונקבה בבת אחת?

    מה הוא חושב, שעולם מופלא המורכב ממליארדי פריטים מופלאים המשולבים זה בזה, אם בטלים אחדים מהם העולם לא מתפקד, הכל זה מוטציות?

    אפי' תומכי האבולוציה מודים ש'התאים הראשונים לא התפתחו מעצמם.

    אמר פעם פרופ' ריפס: בעוד 100 שנה עולם המדע יסתכל על תקופתנו כתקופה החשוכה ביותר בהיסטוריה!


    הוא כנראה הלך לדון בשאלותיו עם האנשים הלא נכונים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי תפעיל קצת גם את הראש?
      מה הקשר בין מה שכתבת לדת משה וישראל?
      יש אלוהים!
      ולכן?
      מנין לך מה הוא רוצה ואם הוא בכלל רוצה משהו

      מחק
    2. להגיונך, העולם מורכב ולכן דורש מתכנן.

      אולם המתכנן אמור להיות מורכב בהרבה, שכן יצר את המורכבות.

      כיון שמורכבות דורשת מתכנן, מי תכנן את המתכנן?

      מחק
    3. וכל השאלות הפילוסופיות המדהימות והחכמות האלה נגד היהדות צצו להן לגערער החמוד דווקא בזמן שהוא היה בצבא או כשהיה מדריך טיולים אחרי שהשתחרר!

      תמיד חשבתי ששאלות פילוסופיות עולות כשיושבים מול ספרים ומפקפקים במה שכתוב בהם, אבל לא. מסתבר שמחשבות הכפירה הנעלות הללו עולות רק בזמן ששוטפים כלים במטבח צבאי או כשעושים גלח"ץ. ממש הפלא ופלא! ממש אמין!

      מחק
    4. הבריאה היא חידה אבל הביצועים של מענדילי וויז'ניצער או הקוועטש של ליטוואק פלוני או הסטנדאפ של חכם אלמוני לא מתקבלים על הדעת להיות התשובה האולטימטיווית.

      מחק
    5. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות והילדים שלו נראים כמו מהתמונות של ילדים מאה שערים רק שהבחור לא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

      מחק
    6. אתה לא מבין את תאורית האבולוציה ולכן מתאר אותה בצורה מגוחכת. בזכות זה אתה יכול לגחך עליה. אם היית מבין את התאוריה (שהוכחה כנכונה ללא ספק) הייתה מדבר אחרת או שותק מבושה.
      אני לא פוסל את קיום האל וגם לי כחילוני יש ספקות אם יש כח שמעל הטבע. אבל אם יש הוא בטח לא תכנן את ה " ש ט ו י ו ת " שאתם לומדים. וגם אם יש כח שכרת ברית עם היהודים הוא בטח מזועזע מעבודת האלילים ה מ ט ו ר פ ת ,האלימות ,הבורות והיוהרה לדעת את האמת של החרדים בכלל והקיצוניים בפרט.

      מחק
  20. מי מרמה את מי? הא? מספיק להסתכל בפרופיל הפייסבוק שלו.
    https://www.facebook.com/israel.greenhouse

    ב-2009 הוא היה בצבא ואז נפתח הפייסבוק. כבר אז הוא רכש חברים חילונים, התחיל להסתובב איתם, התחיל להצטלם בלבוש רחוק מחרדי, ולאחר מכן, הפלא ופלא התחיל לכתוב פוסטים נגד חרדים! פוסט אחר פוסט שביטאו מרמור קשה. פתאום נהיו לו גם חברים דתל"שים וחרדל"שים.

    הצבא לא השפיע? קישקוש!
    תלמיד חכם עצום? פחחחחחח!
    הוא סוג של פילוסוף, מנדלסון מודרני שלא נמשך אחר תאוות בכלל אלא אחר ההגות החילונית הענפה? בולשיט!

    סתם גערער חלש מידות שהלך לצבא החילוני והפך לחילוני. אצל המזרחניקעס 40% הופכים לחילונים ואף אחד לא עושה מזה סיפור

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי אתם מפחדים מהצבא כי אתם מבינים כמה היהדות מלאה בחרטא.
      אתם מפחדים שאנשים ישמעו דעות אחרות, ויפקחו עיניהם.
      ולעומת זאת, החילוניים והאתאיסטים לא מפחדים מהצבא. כי הם בטוחים באמיתותם.
      אתם סתם פחדנים.

      מחק
    2. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות והילדים שלו נראים כמו מהתמונות של ילדים מאה שערים רק שהבחור לא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

      מחק
    3. גאון, חילונים אתאיסטים לא מפחדים משרות בצבא חילוני אתאיסטי. אכן אומץ מדהים.

      להזכירך מדובר באותם החילונים שהרעישו את העולם נגד חב"דניקים שפתחו דוכן תפילין ברמת אביב ג'. אז מי בדיוק הפחדן פה?

      מחק
  21. אייי חברהההה תרגעו.....

    מישהו פה ווידא שהסיפור הוא כמו שהוא כתוב,

    דיברתי היום עם אחד שמכירו הייטב עד לאחרונה והוא טוען שהוא אכן עזב את החברה החרדית, אבל לא את בורא עולם ולא את הדת,

    מי אמר חילול שבת, מי אמר שאר דברים,

    אכן זה הימור גדול על הילדים, אבל עדיין לא התפקרות....

    מישהו ראה אותו ואת ילדיו היום עם זקן ופיאות וכיפה.
    רק שמכנסיים כחולות וכדו'

    תעשו שעורי בית, תביאי דברים יותר מדוייקים.

    בורא עולם אוהב כל יהודי, החרדיות של היום היא תרבות.

    השבמחק
  22. ציטוט: "הוא היה אברך משי ששקד על התורה יומם וליל"...

    תגיד לי עלמי אתה בא לעבוד הכתבה מלאה בסתירות איפה הוא שקד יומם ולילה על התורה, בצה"ל?... בטיולים שהדריך?...

    סתם גרער פוץ כלומניק שהוציא החוצה מה שיש בלב של הרבה גרערס [כלום]!

    השבמחק
  23. פשוט אשתו עם הפאה היפיפיה והקדושה שלה, לא יכלה לעמוד בסתירה לדרישות הקדישה של ההיליקערס גערערס הצבועים מחר הוא יצטרך לכסות את פניה הטמאות רח"ל והוא עם התאוה הבוערת שלו צריך לסבול בגלל ההיליקערס תקונעס של קדושי גור אז יאללה תעזבו אותנו קדושים מושחתים לנפשנו רק מענין ששמם של היוצאים הגורים שמם ישראל, שרוליק היקר חברך מחצור שהתאבד בסוכות בשנה שעברה מחכה לך כבר בהר המנוחות משעמם לו לנוח לבד שם כמעט שנה

    השבמחק
    תשובות
    1. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות והילדים שלו נראים כמו מהתמונות של ילדים מאה שערים רק שהבחור לא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

      מחק
  24. הרבה יודעים הסיפור מה שקרה בבעלז עם אחד מהמקורבים הגדולים של האדמו'ר שליט'א י. מ. ר. שיצא לתרבות רעה ודיבר כל דבר אסור על מרן שליט'א
    בעתון דאז "חדשות". מטעמי "אידיאלוגי-ה כביכול ובהשפעתו הברוכה של מרן שליט'א ,שקירבו בחבלי עבותות אהבה , חזר לבעלזא ולבש השמונה בגדים עם שיך אין זאקען ג'כ'.תודה לה' כן לקוות על ישראל גרינהויז. וכל בני ישראל, ומובטח לישראל שישובו בסוף גלותן ואני בתוכם. והשיבנו ה' אליך ונשובה

    השבמחק
  25. יפה כתבת,
    אך אולי לא כדאי לפרסם את שמו המלא ו/או תמונתו

    השבמחק
  26. לפי דעתי הוא פשוט קוקו ובטח במשבר הייתי שולח אותו לרופא נפש ומהר לקבל זריקות או כדורים

    השבמחק
  27. דומה ליואל קראוס מאיביזה

    השבמחק
  28. תגידו השתגעתם השתקמה לכם הנבדה יצא לי לפגוש את המדובר הבחוציק לא חילוני ולא בטיח הוא סופר דוס עם זקן ושני פאות רק שלא מסכים עם כל גומחה של הציבור החרדי

    השבמחק
  29. נהנתי לראות באחד הפוסטים בנושא זה באתר כאן שכותב הבחור שהוא על הגדר כי את המידע מצא באינטרנט, בערך כמו לכתוב על גרינהויז מדריך הטיולים שהנני מכירו אישית "תלמיד חכם עצום", בסך הכל ילד שמרגע היוולדו הוא אנטי מימסדי ואינדוודואליסט, וטיפח לעצמו רתיעה לא בריאה בנושא, וכשמתרחקים ומוצאים (אולי אפילו עם ידע של כמה דברים כתובים בספרים - אבל ללא הבנה והסתכלות מדויקת על דתינו, אבל בעיקר המכריע הוא -)מידע "מלומד" באינטרנט+ כמה סודות ורצונות על הדרך שלא בדרך המותרת (שזה יודע החוצפן וינגרטן להגיד שכל מי שדיבר סרה בקדוש וב"צודק בהיגיון" גרינהויז - הוא חוצפן....חחחח מצא מקום להסית בשם המוסר החצוף נגד הדת) ברור שהתוצאה + הנטיה לבדידות ומרחק מהחברה המרתיעה והחונקת לפי נפשו הרפויה של הנ"ל היא להימלט מן הדת, קראתי כל פיסת מידע באינטרנט בנושא דת ונושרים וכו' וכו' מה שרק לא תרצו, תהוי בטוחים שזה לא הזיז לי מאמונתי כי יש לי קצת יותר מידע בספרות יהודית שאין לכל הכותבים הללו, וחבל שאין להם וכל מדריך טיולים ממוצע שכל חייו נהג שונה ומשונה כדי לברוח (תעקבו גם באחד תמונות ותבינו, זה רק סימפטום כמובן לא ראיה, לי אין צורך בראיה, אני מכירו) הי!ילדים מטורללים מה קרה לכם רדו מהגגות, עוד רגע גם תגידו שהרמב"ם המלומד לשם ולתהילה גם באומות היה טיפש יותר מגרינהויז הטייל... כשכתב בי"ג עיקרים שזאת התורה לא תהא מוחלפת... נו... הצחקתם אותי, אם אתם רוצים לכבד את גרינהויז האומלל תגידו שלא עמד בלחץ הנפשי, הוא לא הראשון לפי אופיו וגם לא האחרון לצערי, אל נא אחי תרעו ותדביקו לו תארים של ידע עמוק המנמקים את עזיבתו כשאין לאף קורא תמים כאן כלים כמובן לבחון את רמתו, ותסמכו על קביעתכם שבכך תוכלו להסית נגד הדת, ולשים את הרמב"ם הבריא בנפשו וכל גדולי ישראל כהוזים מול גרינהויז שנפל

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בהיכרות אישית עם ישראל ואכן אדון ויינגרטן כל מילה פנינה!!! פשוט תיארת את ישראל נפלא!!

      מחק
  30. עם כל הכבוד לחכמתו העצומה וידיעותיו הרחבות מיני ים,וודאי אינו יותר חכם מכל חכמי היהדות לדורותיהם החל בתנאים עבור באמוראים וכן הלאה דרך כל חכמי הדורות לאלפיהם,וכבר אמרו חכמנו במופלא ממך אל תחקור,כי הם ידעו שכאשר יחל האדם בחקר הבריאה ובשכלו הדל יתקשה מאד לתת הסברים לכל מהלך הבריאה ויסודות האמונה
    מכיוון שאלו עניינים אשר המה מופשטים ומורכבים עד למאד, ונתונים לפירכות רבות על ידי הגיון בשר ודם על כן צוונו על האמונה בתמימות לבל נחקור דברים אשר למעלה מהשגתנו הדלוחה. והלך החכם דנן וחקר ודרש ביקש וחיפש תר ופשפש ו.......... ראו איזה פלא, לא עלתה בידו כל תובנה הגיונית המניחה את דעתו העמוקה ,ולכן לאחר ייסורי נפש מרים ומטלטלים החליט כי אינו יכול לשאת שקר בנפשו ,קם ועזב נטש ומרד בדתו ובאלוקיו. אין ביכולתינו לשפוט את מעשיו ,כי לא הגענו למקומו. אך למצער, יש לנו להסיק מהמציאות הכאובה הזו ,
    כי גם אם יש לנו שאלות וספקות זה טבעי ונורמלי.כי אנו אמונים על האמונה ,ואין אנו מושתתים על הידיעה והבירור. בבא העת,אנו מאמינים כי נדע ונראה גם בעינינו הטחות,את האמת לאשורה
    ובנתיים,נעשה את המוטל עלינו לשאת חן
    בעיני אלוקים ואדם.

    השבמחק
  31. בכל השיג והשיח כאן לא ברור כלל מה היתה נקודת השבר שבגללה עשה תפנית. האם "דעת אמת" לדעת אמת יש תשובות באינטרנט.נחוץ לדעת מה קרה בדיוק עם האיש כותב התשובות לדעת אמת אומר מנסיונו שבד"כ הכפירה באה עקב פגיעה בכתר ולא בחכמה. היינו פשוט האיש לא רוצה, לא שהשתכנע!!

    השבמחק
  32. שום מילים יפות שכתבו כאן אינם יכולים לתרץ את כפירתו בה' ובתורתו

    השבמחק
  33. הכל התחיל מסרטי גרובייס

    השבמחק
  34. He is Not Only a Tammid Chacham But also a Tzadik, I know him, He took me off the street and Gave me food,

    Yahweh, Jehovah or יהוה in the original Hebrew) is one of the gods of Abraham that appears in the Hebrew Bible (Tanakh), and the name for the monotheistic God that the Jews and Christians would later worship. YHWH does not appear to be a Canaanite god, but instead an Edomic one.

    A common rendering of the word is sometimes called the "tetragrammaton" (which is Greek for "a word of four letters").

    השבמחק
  35. זה לא הוא.. הכול בהשפעת אשתו. ומי שמכיר את המשפחה יודע.

    השבמחק
  36. כמה לשון הרע בדף אחד....
    בכ 20% מהתגובות יש לשון הרע/אבק לשון הרע/רכילות/הוצאת שם רע (על י'/על אשתו/או על אנשים אחרים..) אני לא יודע מה הם עשו אבל אם תלמדו "חפץ חיים ותלמדו על כמה לאווים עברתם, אני מאמין שתוכחו ששלכם קשה משלו.
    שה' ישמור אתכם...........

    השבמחק
  37. אני מכיר את המשפחה אישית (הייתי אוכל אצלם סעודות שבת לפעמים וגם אחותי למדה עם האישה בסמינר גור בבני ברק) הכל שקר וכזב, כל המשפחה נשארו יראים ושלמים, התמונה היא מטיול משפחתי בחו"מ פסח וזהו.

    ר' חיים איש האמת, מה קרה לך? לא יכלת לבדוק את הסיפור קצת יותר לעומק?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.