רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 באפריל 2014

מכתבי הרבנים בקראון הייטס היא ההוכחה כי אין עוד כל טעם לשבת יחד ולהכות זה בזה אלא שכל אחד יעשה לנפשו ושלום על ישראל

אני המום, אני קורא שוב ושוב את המכתבים ולא רוצה להאמין האלו יקראו רבנים? נכון כי הכל התחיל מפשקוויל שכתבו המשיחיסטים נגד הרב אזדאבא והכשרות שלו אנשי ברוין הצעיר החסר נסיון הפעילו טרור וזו באה כתגובה, חבל שהרב אזדאבא לא התייעץ עם מבינים לפני שכתב את המכתב, יועץ חכם היה מדריך אותו איך לעשות זאת הרבה יותר חכם ולהכות במי שצריך על שפה שכזו, אבל היה זה בשעת צער וכעס ולא שלט על עצמו וכתב בצורה שחרגה את הקו האדום וחבל

מה שחמור היה פי כמה הוא הנוסח של אותם מי שהתחילו בלכלוך הזה רבני המשיחיסטים שוויי וברוין הם כתבו בשפת שוק ממש הם עברו את הקו השחור, אין לי ספק שאת זה כתב ברוין שהוא הונגרי ממקורו והשתמש בשפת הביבין של סאטמאר נוסח כמו שרגילים בווילימסבורג, ופלא גדול הוא על איך שהגיעו דברים שכאלו לקראון הייטס, זו ההוכחה הכי טובה שאינו מתאים להיות רבה של קראון הייטס מפני שכאן צריכים רב שיילך בדרכו של הרבי שהיא שפה נקיה

הגיע הזמן לעשות הרבה חושבים אם יש עוד טעם להמשיך בדרך הזו של להיות קהילה אחת, זה בלתי אפשרי, מפני ששהשפויים לא ישנו את המשיחיסטים והמשיחיסטים לא ישנו את השפויים כל אחד מאמין בדרכו, וקשה גם לעשות שלום בין עסקנים יריבים מכל הצדדים, ולכן אני מציע לעשות בקראון הייטס כמו בכל השכונות החרדיות האחרות קהילות נפרדות

הסיבה מדוע שבבורו פארק ווילימסבורג לא נמצא דברים כאלו מפני ששם כל קהילה מנהלת את ענייניה בעצמה, ולדוגמא כשסאטמאר התפלגה, יש לזאלונים קהילה משלהם ולאהרונים קהילה משלהם ואף אחד אינו מתערב בשל השני, לכל אחד מהם הכשר משלו ושחיטה משלו אהרוני קונה באטליז של האהרונים וזאלוני באטליז של הזאלונים ואין כל סיבה לריב על הדברים האלו, אותו דבר נמצא במונסי ובמקומות אחרים. הבעיה היא קראון הייטס כאן התעקשו שתהיה קהילה אחת שתכפה את דעתה וכוחה על הכלל כולו בזמן שברור לכל שזה אי אפשרי, לא נצליח למנוע מן המשיחיסטים לצעוק כל היום יחי, והשפויים לא יתנו ידם למעשיהם של המשיחסיטים החורגים את גבולות ההגיון והשכל הישר שלא כאן אכנס לוויכוח האם חלוקת דולרים ועוד מעשים כאלו שעושים ב-770 יש לזה הגיון והאם מותר לאפשר זאת. הדרך החכמה היא, שכל אחד יעשה לנפשו ובואו נכבד זה את זה, וננהל קהילות אחרות

הגיע הזמן להכריז על שתי בתי דינים אחד של השפויים בראשות הרב אזדאבא ואחד של המשיחיסטים בראשות הרב שוויי ואין לאף אחד להתערב בענייניו של האחר, שכל אחד ינהל הכשר משלו יש ב"ה מספיק לכולם הציבור גדל וגודל וכך יהיו גם מספר כפול של פרנסות והכסף יתחלק בין יותר כיסים ובשל זה לבד הדבר כדאי

על הטענה כי הרבי קבע כך, זה היה לזמנו של הרבי שהוא היה מעל כולם ולא היה מצב כזה של משיחיסטים ושפויים, הכרעת הרבי היתה סופית. היום שאין לנו את זה עוד וכל אחד עושה אחרת, ממילא השתנה המצב ועד אשר נזכה לגאולה השלימה כל אחד יעשה לנפשו

אם חפצי חיים אנו ומבקשים לשמור על כבודו של הרבי ושלמות השכונה על הרבנים לקום ולהצהיר 'הפרד נא מעלי' שכל קבוצה תעשה שבת לנפשה, ובאשר לועד הקהל, מציע אני חלוקה מוסכמת, והיכן שאי אפשר יערכו בחירות כלליות

הגיע הזמן לחשוב ברצינות על כך ולהציל בכך את כבוד הרבי כבוד חב"ד כבוד הרבנים וכבודה של קראון הייטס

חיים שאולזון

6 תגובות:

  1. חיים, אם המחלוקות כל כך קשות בקהילה שם - למה אתה נמנע מלדווח?
    ייתכן שכל ההתפארות שלך על אי משוא פנים, ועל הסיבה שאינך כותב על חב"ד כי אין בחב"ד שחיתות ומחלוקות - כל זה היה לשווא?
    אם כזה דבר היה קורה בקהילה אחרת, דומני שהיית מביא את הלכלוכים הקטנטנים לפרטי פרטים.
    לא?

    השבמחק
  2. אויש כמה שאתה מצחיק, ר' חיים.
    א' לגבי הכינוי שהתלהבת עליו והשתמשת בו כמה פעמים בכתבה "משיחיסטים- שפויים" - להוי ידוע לך שהרבי העיד על עצמו שהוא 'קרייזי אבאוט משיח'= 'משוגע על משיח', משמע שההולכים בדרך הרבי וה'שפויים' של חב"ד הם המשיחיסטים שמשוגעים על משיח. נכון, זה קצת קשה לקבל את זה אבל מה לעשות שהרבי אמר את זה? לא נכנס לשאלה של 'אופן המתקבל' או לא, מה שבטוח שהם משוגעים על משיח והרבי רוצה את זה, והאנטים לצערנו לא כאלה, ואינם משוגעים על משיח כמו שהרבי הצהיר על עצמו.
    ב'. הצורה בה כתבת מזלזלת מאוד ברב ברוין, ותשאל כל יהודי בקראון הייטס שייגיד לך שהוא ת"ח עצום יודע ספר וכו'. הוא היחיד מבין הרבנים שמשתדל מאוד באחדות והראיה היא שכל שבת הוא דורש בבכנ"ס אחר בשכונה מה שלא עושה אזדבא. בנוסף הוא יעיל מאוד, מוציא מידי פעם עלונים תקופתיים בשם הבד"ץ- משהו שלא היה לפניו. כל מי ששולח לו שאלה כלשהי, מקבל תשובה מהירה ועניינית כראוי לרב שמשמש קהילה גדולה כמו קראון הייטס. ועוד רבות על הרב ברוין שלא אפרוט, אך הוא יהודי משכמו ומעלה ולא שייך לכתוב עליו כך, עם כל הכבוד לך מיסטר שאולוזון.
    ג', והוא העיקר: מקרה שראיתי, לפני שנתיים כשעבדתי בהכשרת עופות לפני יוה"כ בהכשר של CHK בראשות אזדבא, ברחוב אמפייר. הבחור שעמד על ההשגחה של צומת הגידים לא מצא חן בעיני האחראי של הליין כי הוא פסל יותר מידי עופות לטעמו...הוא החזיר את כל העופות שההוא פסל- לשולחן והתקשר ל"מד"א" בעצמו. אזדבא הגיע אחרי זמן מה ובדק שניים -שלשה עופות מתוך כל מה שפסל ואמר שהכל כשר!!!!!!! אם לא הייתי שם לא הייתי מאמין לשוק הזה שנקרא "CHK". ואז אזדבא סינן לבחורים שעבדו שם עם חיוך גדול "נו, עכשיו הכל כשר ויש מה לאכול..."
    חלחלה עברה בי באותו רגע.
    ולכן אני טוען שנכון עשה הרב ברוין לפתוח הכשר חדש ושכל תושבי השכונה יאכלו כשר, הרב ברוין הוא יר"ש ואפשר לסמוך על דעתו. הרב ברוין הוא גם חסיד אמיתי עם אמונה תמימה ברבי.
    בשו"ט ובתקווה ל'כבוד ת"ח'

    השבמחק
  3. שקר וכזב. ברוין גאותן וגס רוח. הוא זה שהצהיר בהכתרתו " דם ישפך אבל שלום יהי'"!

    השבמחק
  4. כמאמר העולם: הכלבים נובחים והשיירה עוברת!!!

    השבמחק
  5. להוי ידוע שתושבי השכונה אינם מעונינים במחלוקת (רק איזה יחידים בעלי טובת הנאה) ולכן מתנהגים במקרים כאלו על פי תורתינו הק', ובנידון דידן עשו מאמצים גדולים לילך לדין תורה בזבל"א ורב אחד לא היה מעונין (כי ידע שבכל אופן יפסיד), אך חזקה עליו תרעומת הקהל ובלית ברירה הסכים בקבלת קנין לילך לזבל"א. יש לציין שבכדי שהפסק דין יהיה מקובל על כולם עשו בחכמה והלכו לבית דין שאינו ליובאוויטש, בית דין פסק פשרה ותשוב השלוה במחננו, אך הרב הנ"ל אינו מקבל הפשרה ותושבי השכונה אינם יודעים איך להתיחס לזה דהיינו מצד אחד הרב הנ"ל הוא מהבית דין האורגינלי וחשוב מאוד וכו' אך מצד שני אין רואים שום אופן שיהיה שלום כל זמן שהוא אינו מקבל הפשרה של הדין תורה. ודבר פשוט הוא ואין לבלבל כאן את הרבנים שוויי וברוין כי הם חלק מהפשרה ובאם יש ערעור (וכבר היו שני ערעורים) אפשר לילך שוב לדין תורה אך הקהל מרגיש שהרב הנ"ל אינו מעונין בשלום רק לכפות דעתו על תושבי השכונה לכן חלק ניכר מאסו בו וכמאמר רז"ל מעשיך יקרבוך וכו' ובפרט שהרבנים הנ"ל מקובלים על המון העם ומתענינים להיטיב עם התושבים בכל מיני דרכים מכתבים הוראות הדרכות ועוד משא"כ מרב הנ"ל יש רק מכתבים של מחלוקת ופוק חזי וכדי בזיון וקצף וחבל. אגב הרב הנ"ל אינו מעונין בבחירות כי יודע שרובא דמינכרא אינם מעריכים אותו

    השבמחק
  6. אפילו שהצד השני ישפוך דם ר"ל עדיין הצד הזה יחתור לשלום. וזה בדיוק מה שקורה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.