רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 24 באפריל 2014

באנטוורפן מקווים לניסים - בית המשפט יפרסם את הכרעתו בענין לימודי הליב"ה לחרדים מאוחר יותר

לכבוד הרב שאולזון

היות ומשה אריה פרידמן מוכר לכולם לוקשן ודמיונות ואני הייתי היום באולם בית המשפט בעת הדיון של הליב"ה אני יגיד לך בדיוק מה היה

הדיון ללימודי ליב"ה היה היום בשעה 4 בצהריים בבריסל

קודם פאדיחה קטנה: מי שהיה בדרך לדיון לבריסל היה הערשו ויינגרטן וברגע ששמע שיש הרבה חסידי בעלז בדרך לבריסל הוא עשה פניה לאחורה וחזר לבית

היה אוטובוס מאורגן של בעלז ועוד עסקנים עם מכוניות

משה אריה פרידמן דיבר שם אבל לא היה בכלים בכלל בגלל שמולו ישבו עשרות בני הקהילה של אנטווערפן וביניהם רבנים ודיינים חשובים ופשוט איבד את עצמו שלא היה מוכן נפשיעת לדבר נגד לימודי קודש בפני כל הרבנים וחסידים שהיו שם

מי שהיה שם היו המרא דאתרא הגר"א שיף, הגר"מ הלברשטאם רב באבוב, הגרחי"ד ווייס דומ"ץ סאטמאר, אדמו"ר משאץ שליט"א ועוד הרבה רבנים ואדמורי"ם

הוא גמגם כל הזמן וניסה להשמט ולא להסתכל לצד הרבנים וכל האורחים אבל בגלל מיקום האולם והדרך שישבו כולם זה לא הלך לו. בקיצור הוא גמגם כל הזמן וראו על צוות השופטים (12 שופטים) ותובע שהם לא מעודדים מהדרך שמשה אריה פרידמן הגיש את גירסתו, הוא היה ממש בליצנות לעיני היהודים ועיני הגוים, ממש ליצי ליצנות אצל כולם

בקהילה היהודית כולם מתפללים ומקווים שיהיה קידוש השם
ידידך

תגובה 1:

  1. כתבה "כמעט" מדוייקת ממה שהיה, כי גם אני הייתי שם. רק שזה לא היה "חסידי בעלז" שהגיעו בהמוניהם, משום מה הם כמעט לא נראו שם, אבל ראיתי יותר "חסידי סאטמאר", וגם הארגון היה דרכם, והאוטובוס שהביא את האנשים ( מכל שכבות הציבור ) היה דווקא מאורגן על ידי אנשי הקהלה בלי שום חוג - על ידי העסקנים, אז לא בעלזא (רק) זה סתם שטויות

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.