מאת עקיבא וויינגרטן
לאחרונה אני קורא טענות על חרדים שמביעים דעה על התנהלות צה"ל. מבקרי המבקרים סוברים שמי שלא שירת אין לו זכות להביע דעה, בעד או נגד. אישית אני לא מרגיש שאני יכול להתייחס להפסקת האש, פשוט כי אין לי מושג מה המשמעות של הדברים, כן אני חושב שמי שיש לו דעה בעניין זכותו ואף חובתו להשמיעה. תבינו, כשאני משלם על מוצר, זכותי להביע דעה. אני לא צריך להיות מהנדס חשמל בשביל לראות שהמוצר פשוט לא עובד. צה"ל זה לא נכס פרטי של ביבי או ציפי, זהו גוף ציבורי שחיי על מיסים, שלי ושלך, חרדים וחילונים. לא צריך לשרת שם בשביל להגיד להם מה לעשות. לצד החוק הכ"כ מיושן של גיוס חובה והדפקטים של צבא העם, זכות של כל אחד שיורד לו מס הכנסה מהתלוש או משלם 18% תוספת במכולת, לדרוש תמורה הולמת. עם או בלי הבנה צבאית. תבקרו חופשי, אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית, ומספיק לדעת קצת היסטוריה מעמוד ענן ועופרת יצוקה בשביל להבין שאם אנחנו נעשה את מה שעשינו עד כה, אז מה שהיה הוא שיהיה ותושבי מדינת ישראל הדרים דרומה ימשיכו לחיות תחת איום הצבע הכי לא נחמד 'אדום', והחדר שישמש להם הכי הרבה יהיה הממ"ד. איך אמר איינשטיין, כשהתבקש להגדיר 'אי-שפיות', זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות.
לאחרונה אני קורא טענות על חרדים שמביעים דעה על התנהלות צה"ל. מבקרי המבקרים סוברים שמי שלא שירת אין לו זכות להביע דעה, בעד או נגד. אישית אני לא מרגיש שאני יכול להתייחס להפסקת האש, פשוט כי אין לי מושג מה המשמעות של הדברים, כן אני חושב שמי שיש לו דעה בעניין זכותו ואף חובתו להשמיעה. תבינו, כשאני משלם על מוצר, זכותי להביע דעה. אני לא צריך להיות מהנדס חשמל בשביל לראות שהמוצר פשוט לא עובד. צה"ל זה לא נכס פרטי של ביבי או ציפי, זהו גוף ציבורי שחיי על מיסים, שלי ושלך, חרדים וחילונים. לא צריך לשרת שם בשביל להגיד להם מה לעשות. לצד החוק הכ"כ מיושן של גיוס חובה והדפקטים של צבא העם, זכות של כל אחד שיורד לו מס הכנסה מהתלוש או משלם 18% תוספת במכולת, לדרוש תמורה הולמת. עם או בלי הבנה צבאית. תבקרו חופשי, אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית, ומספיק לדעת קצת היסטוריה מעמוד ענן ועופרת יצוקה בשביל להבין שאם אנחנו נעשה את מה שעשינו עד כה, אז מה שהיה הוא שיהיה ותושבי מדינת ישראל הדרים דרומה ימשיכו לחיות תחת איום הצבע הכי לא נחמד 'אדום', והחדר שישמש להם הכי הרבה יהיה הממ"ד. איך אמר איינשטיין, כשהתבקש להגדיר 'אי-שפיות', זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות.
כאשר רובה ככולה של קבוצה אינה משרתת בצהל בטענה כי לדעתם תפילתם ותלמודם עדיפים על השרות, אל לה להביע דעה. כל עוד כי - לשיטתם - תפילותיהם הן שהצליחו או שכשלו, עצה לצהל אינה במקום ואיתימא, עזות מצח יש בה. הדבר נכון גם לגבי רפואה - כמה רופאים ילידי וחניכי עיה"ק ב"ב ישנם? וכן לגבי רוב שאר הנושאים שהם מישובו של עולם.
השבמחק