רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 ביולי 2014

המכתב המזוייף של הנוכל משה חים אפריים בלאך - ידוע כזייפן מקצועי

לכבוד
הרב חיים שאולזון
 
כאב לי בהתחלה שהבאת את המכתב של הנוכל משה חיים אפריים בלאך ייצור שפל שעסק מרבית חייו בזיופים. כמה מספריו ידועים כזיופים, כמו על הגולם מפארג והספר דובב שפתי ישנים ועוד. האיש הנוכל הזה היה מתפרנס מזיופים במסווה של קנאות.
 
גם מכתבים מהגאון הרגצ'ובי הוא זייף וידוע המכתב שכתב לו מרן האדמו"ר מלובביץ' על זיופי המכתבים שלו בשנת תש"כ
 
"בתמהון קבלתי מכתבו מיום הראשון, בו כותב אודות המכתבים אודותם באה הערה שלי, במכתבי הקודם. בתמהון, כי מתחלה אמרתי, אולי משגה הוא, או מי שהוא הביא את כ' לידי טעות האמור, והרי מכתבו בא לאשר עוה"פ אשר אמת הוא שהמכתבים הם של הגאון הרגצובי, דבר שהוא מופרך מעיקרא בתכלית ובהחלט...
 
..כתבתי כל הנ"ל ובאריכות לפי ערך, כי חוששני ממכתבו האמור, שאולי יכתוב כ' גם לאחרים, להעמיד על הנדפס, שמכתבים אלו הם של הגאון הרגצובי, ועלי החובה להעיר, שנכון במאד וביותר, להמנע מזה, כי כנ"ל אין כל ספק שאין מכתבים הנ"ל מהרגצובי, ואתו הסליחה על ביטוים אלו, שאולי אינם דיפלומטים ביותר.
 
הרב שאולזון
חכמים הזהרו מדבריכם ואין לתת לאותם זייפנים לא מקצועיים במה, וטוב עשית שחשפת את נוכלותם של אותם הני בריוני

3 תגובות:

  1. בדקתי בביוגרפיה של משה חיים אפרים בלוך ודוקא נראה לי שוא לא היה אמור לזייף מכתב כזה אלא להיפך , כל המכתבים שהוא זייף היו נגד הציונות ולא בעד , ועוד יותר שהרבי כתב לאותו אחד שהמכתבים של הרויגוצובר מזויפים היות וזה היה נגד הרב קוק , לכן זה פלא לומר שהוא זייף מכתב שכאילו בעד הציונות , הרי האינטרס שלו היה ללחום בציונות ולראות שכל גדולי ישראל נגד הציונות , והוא גם רצה שהרבי יהיה נגד , ולכן כנראה הנכתב כן נכון , ולכן הוא רצה לומר לרבי שגדולי ישראל יצאו נגד הציונות מה שכן נראה לי שלחב"ד יש אינטרס להסתיר את המכתב הזה מטעמים פוליטים , ולכן טוענים שהוא מזויף . אני לא בא לקבוע דיעה כי אני לא חוקר אבל קשה לי לקבל שהוא זייף בדיוק מכתב אחד ובדיוק מכתב הנוגד את האינטרס שלו

    השבמחק
  2. עוד אסמכתא לכך שהרי בתשל"ו הוא לא היה בחיים לזייף את המכתב הזה , ורק כנראה מצאו את זה בארכיון שלו שכיום נמצא באינטרנט , ואם כן מה היה האינטרס שלו לזייף את המכתב ולשמור זאת בארכיון , אילו שהוציאו זאת בתשל"ו ברור שלא זייפו , ואם כן לא מובן מהי מטרת הזיוף , יותר מובן שלחב"ד יש אינטרס לענין

    השבמחק
  3. ר' דוב פלדמן אני מצטט אותך 'זה פלא לומר שהוא זייף מכתב שכאילו בעד הציונות , הרי האינטרס שלו היה ללחום בציונות ולראות שכל גדולי ישראל נגד הציונות '

    האינטרס שלו אכן היה ללחום בציונות, אבל בתור סאטמרר שנלחם בחב"ד אזי אחד הדרכים זה בלעשות את חבד לציונים.

    (בעוד שהבקי בשיחות ובספרי הרבי יודע שמעולם הרבי לא דיבר [ואפי' לא הזכיר] את מדינת ישראל אלא את ארץ ישראל, וכן בצא וראשי המדינה תמיד דיבר עליהם בתור יהודים ולא בתור ישראלים, וכן יש מכתב ידוע מר'יואל לר' מנדל ווכטר ועוד מראי מקומות רבים אם תברר תדע)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.