רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 27 ביולי 2014

הרבי מחב"ד בא לחלום לליטאי וגילה לו מתי יום ההולדת שלו

מאת חב"דניק

מספר מנחם ה. מרמת שלמה שסיפר לו שכנו אברך ליטאי. באחד השבתות התארחתי אצל הורי, וראיתי את אבי מתעורר מוקדם בבוקר ובעודו לבוש פיג'מה רץ אל ארון הספרים, פותח גמרא, מעיין בה ומשמיע קריאות התפעלות. שאלתי מיד את אבי מה קרה? אבי מיד ענה לי: אתה לא מבין מה קרה עכשיו זה פשוט לא יאומן! ואז אבי סיפר לי שכל חייו היה לו ספק מתי הוא תאריך לידתו, האם בכ"ט בניסן או בל' בניסן, מכיון שהוא נולד בארה"ב והיתה איזו שהיא טעות ברישום של שעת הלידה וכמובן שרשמו תאריך לועזי ולא יכל לברר במדויק את תאריך העברי.
הלילה בא אלי בחלום הרבי מליובאוויטש ואומר לי "אתה בטח מתכוון לגמרא במסכת כתובות דף צד עמוד ב" מיד התעוררתי ורצתי לארון הספרים לפני שאשכח את החלום, פתחתי את הגמרא עיינתי ומיד מצאתי כתוב בשורה האחרונה את הקטע הבא "ואימא בר כ"ט בניסן את", כך שהרבי מליובאוויטש אומר לי בבירור שתאריך הלידה שלי הוא בכ"ט בניסן.
האברך הליטאי ממשיך לספר, שאלתי את אבי מה כל זה קשור דוקא לרבי מליובאוויטש? ואבי ענה לי אתה לא מבין?! באמת אצל כל העולם לא משנה בדיוק תאריך הלידה רק לגבי בר מצוה, אבל הרבי מליובאוויטש הוא היחיד שעשה ענין מיוחד מיום הולדת כידוע לכל חסידי חב"ד, לכן דוקא הוא בא אלי להודיע לי את תאריך הלידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.