שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א ליל שמחת תורה שנת ה'תשנ"ב
סימן ב ,
ומזה מובן גם
בנוגע לעבודת בני ישראל הנדרשת בשמחת תורה , והמשכה במשך כל השנה כולה , ובמיוחד
בשנה זו – עבודה שחדורה עם ענין הגאולה ומשיח , היינו , שהנהגתו של יהודי בכל
הענינים בחיי היום - יום שלו גם בזמן הזה תיכף ומיד לפני הגאולה – היא מעין
ובדוגמת חיי והנהגת בני ישראל בימות המשיח ממש , [ וזוהי גם ההדגשה המיוחדת בתקופה
האחרונה בהנוגע להלימוד דהלכתא למשיחא , ההלכות שנוגעות לחיי בני ישראל בזמן
הגאולה ] , אחד הענינים העיקריים לעתיד לבוא – הוא [ כמובא לעיל מהתניא ] שאז תהיה
השלימות דאתה הראת לדעת כי השם הוא האלוקים אין עוד מלבדו , בכל העולם כולו יתגלה
איך שאין שום מציאות אחרת זולתו יתברך אין עוד מלבדו , ובדוגמת זה נדרש גם בחייו
של יהודי – שיחוש וירגיש בכל עניניו ממש , שאין עוד מלבדו , זאת אומרת , מלבד זאת
שהכוונה והתכלית דכל עניני העולם היא אלוקות , ובמילא עבודתו היא באופן שכל מעשיך
לשם שמים , ובכל דרכיך דעהו , אבל ישנה מציאות של חול , מעשיך ודרכיך [ אלא – שתכליתם
הוא קדושה ] , אלא יתירה מזו , שעניני העולם עצמם הם אלקות , ובמילא לא נרגשת
מלכתחילה שום מציאות כלל , כי אין עוד מלבדו , ויש לומר , שזוהי ההוספה והחידוש
בהגירסא במשנה וברייתא אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני , לגבי הגירסא הנפוצה אני
נבראתי לשמש את קוני , אני נבראתי כולהו – מדגיש , שישנה מציאות שנבראה , אלא שכל
הכוונה והתכלית של בריאתה היא לא יותר מאשר לשמש את קונו , אני לא נבראתי כולהו
פירושו – שמציאות של אדם כשלעצמה לא קיימת כלל
[ אני לא נבראתי
] , הענין היחידי שישנו – הוא לשמש את קוני , - ועל פי זה אולי יש לומר הביאור
בהעיכוב המבהיל של הגאולה – שהוא מצד זה שהיתה חסרה אצל בני ישראל שלימות בדרגת
העבודה באופן דאני לא נבראתי אלא לשמש את קוני , שדוקא על ידי זה מגיעים להגאולה
אשר תהיה באופן זה
[ דאין
עוד מלבדו ] , אבל עכשיו כבר הוסר גם עיכוב זה , ובמילא הרי הכל מוכן לסעודה ,
סעודת לויתן ושור הבר ויין המשומר בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש ,
בברכת התורה
משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.