רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

תגובה - הרב שך לא טעה הוא הרס והחריב בזדון וספרו אבי עזרי מוכיח שפרט לשבע מסכתות הנלמדות בישיבות לא ידע כלום

לכבוד
ר' חיים שאולזון
ערב טוב
 
ראיתי את מכתבו של הכותב בעילום שם מפתח תקווה שטוען 2 טענות מרכזיות נגדי. 1. ספרו של הרב שך הוא לא ספר עם רמה בינונית של ר"מ בישיבה תיכונית והראיה "הגדולה" שיש לו שהרב שך הדפיס מכתב ברכה ממרן הגרי"ז בראש הספר  2. הרב שך אמנם טעה אבל לא עשה זאת בזדון.
 
והנני רוצה להשיב על ראשון ראשון ואחרון אחרון
 
1.      התגובה שבגלל שיש מכתב הסכמה/ברכה ממרן הגרי"ז לספר זה מוכיח שהספר הוא למדני מצחיק אותי במיוחד. דבר ראשון ראיתי בעצמי מכתבי הסכמה וברכה של מרן הגרי"ז על ספרי חסידות שהודפסו בפולין עם שבחים לא פחות חשובים מהרב שך ואני אומר לכם בוודאות שהגרי"ז היה רחוק מאד מאותם ספרים והשקפתם. כידוע שמכתבי הגרי"ז אינם הסכמות אלא ברכה ועידוד  וכך נהג כלפי הרב שך שרצה עידוד עקב מצבו הקשה באותם הזמנים שעבר להיות ר"מ בפוניבז' היישר מישיבת הדרום.  ולדעתי הרב שך גם רצה את המכתב ליום פקודה. הטענה הזאת של מכתב מרן הגרי"ז אני שומע כבר עשרות שנים מנאמני הרב שך וזה מזכיר לי רמה של ילדים בגן. כמי שהסתכל בספרי הרב שך אבי עזרי, בגלל שאני חס על כבודו כתבתי שזה רמה של ר"מ בינוני של ישיבת תיכונית בכפר הרואה. כי האמת גרועה הרבה יותר ומצד כבוד ה' הסתר דבר לא הוספתי יותר מכך. אבל אם כבר העלית את הנושא של הרב מבריסק אני חייב לענות לך. אינני מתייחס כבר לרמה הממוצעת ומטה של הספר, הרי כל בר בי רב שיש לו רוחב ידיעות בש"ס וברמב"ם ובראשונים ובפוסקים, רואה כיצד האבי עזרי סותר את עצמו ואין לו  ידיעה רחבה בש"ס והסברות כרס שנותן סותרים לגמרות מפורשות!!! ולירושלמי וכו'. עשרות רבות של פירכות שמוכיחים שמדובר בעם הארצות ממש.  לעומת הספרים של מרן ראש הישיבה הגר"ד פוברסקי זצ"ל ובנו יבלט"א אין מה להשוות בכלל. בספריהם אתה רואה עמקות מדהימה גאונות מופלאה. אגב, הרב שך עצמו העיד שאין לו יד ורגל בהלכה, ואני יחדש לך חידוש מדהים שלרב שך לא היה גם יד ורגל בסוגיות הש"ס. הוא ידע היטב את הכמה מסכתות שלומדים בישיבות, ואם היית שומע את שיעורי הרב שך היית רואה איך הוא חוזר על השיעורים כמו תוכי כל פעם על אותו דף גמרא. שאכן מראה שלרב שך היה התמדה אבל אפס ידיעות בש"ס ובפוסקים. אולי "השקפה גדולה" הייתה לו ממה שינק מישיבת הדרום, אבל לא יותר מכך.
 
השיעורים כללים של הרב שך אכן היו סוערים במיוחד אבל חידושים גדולים לא היו. החברה אהבו להיכנס בגלל ה'אקשן' שהרב שך היה מכניס בשיעורים אבל לא יותר מכך.
 
הרב שך גם נלחם שלא ייכנסו לשיעורים של מרן ראש הישיבה זצ"ל ואני יודע על סיפור שלא ענה תשובה בלימוד לבחור מסויים רק בגלל שהיה נכנס לשיעורים של מרן ראש הישיבה זצ"ל. בשיטה טרוריסטית הצליח להשתלט על הישיבה, למרות הבושות שעשה בלימוד ובספריו.
 
2.      הנך אומר שמלחמתו של הרב שך וחורבן הדור שגרם היה בשגגה ולא חלילה בזדון. הייתי מקבל את דבריך אילו היה מדובר בטעות חד פעמית או בהיטפלות רק לראש ישיבה אחד או שניים, אבל אצל הרב שך אתה רואה דפוס התנהגות לאורך כל הדרך בפגיעה בגדולי  ראשי הישיבות בתלמידי מרן החזון איש, בבית בריסק, ראשי סלבודקה  בראשי הישיבה בפוניבז'. ואני שואל אותך בכנות האם זה בטעות או בזדון? האם אין כאן דפוס פעולה של מגולומן מטורף חסר תקנה שכל מטרתו לשלוט ולהקים לעצמו מפלגות ועיתונים במטרה לשלוט ולגמד את כולם.
 
3.      תראה  למי התנכל הרב שך לכל גדולי הדור שהתגוררו מסביבו  מרנן ורבנן הגאונים מרן הגר"נ קרליץ, מרן הגר"ח גריינמן, מרן הגרי"מ פיינשטין, מרן הגר"ד לנדו, מרן הגר"ד פוברסקי, מרן הגרב"ד פוברסקי וזה רק רשימה קטנה מאד מרשימת הנפגעים ממעשיו המטורפים והלא נשלטים, שכל מטרתם היה לכפות את מנהיגותו כאחרון הרודנים.
ישנה אימרה ממרן הגר"ח מבריסק שיש 3 דברים שאם אדם עושה הוא נחשב לשוטה הלן בבית הקברות הלן יחידי וכו' שואל הגר"ח למה צריך את שלשתם ביחד הרי כל אחד מהסיבות מספיק לעניין זה להוכיח שהוא שוטה. ומסביר שעל כל אחד בנפרד אפשר עדיין לתת תירוץ למה עשה זאת, אבל כשאדם עושה את כל שלשת הדברים יחד מוכח שהוא שוטה.
 
ובנוגע לענייננו, אילו הרב שך היה נלחם רק בראש ישיבה מסויים או אפילו בשניים הייתי מקבל את טענתך שזה בטעות ולא חלילה בזדון. אבל שרשימת הנפגעים מהרב שך כוללת מראשי ישיבת פוניבז' דרך סלבודקה המשך בבריסק, תלמידי מרן החזון איש, דרך ראשי ישיבות וגדולי הדור זה בזדון. ומה הפלא שהמלחמות הללו הרסו רבבות בני נוער,  והישיבות נהפכו בהכוונת הרב שך למקומות של מחלוקות ופוליטיקה ועיתונים.
 
אני יודע מכלי ראשון שגם מרן פאר הדור הגראי"ל שליט"א הזהיר בזמנו את הרב שך ממעשיו ושזה יביא לחורבן הדור, וכיום רואים שאלו שמתיימרים לייצג את הרב שך וקוראים לעצמם "היורדים לשרשם של דברים" ועליהם הרב שך סמך הם גדולי המבזים את שר התורה מרן הגר"ח ומרן הגראי"ל וכל ראשי הישיבות. ובאותה שיטה שנהג הרב שך לבזות את גדולי הדור, הם נוהגים כיום במטרה מוצהרת וברורה להכתיר את ר' שמואל אוירבך ל"יחיד הדור" וגדול הדור.
 
ושים לב שמדובר בדיוק באותו דפוס פעולה שפעל הרב שך, לגמד את כולם ולהלחם בהם וכך להפוך את עצמו לגדול הדור תוך אלימות ובריונות. באותה שיטה בדיוק פועלים לבלרי הרב שך ו"היורד לשרשם של דברים" בקשר לר' שמואל אוירבך, תוך שימוש באינטרנט ובעיתונאים חילוניים להכפיש את גדולי הדור, ובאותם טענות שגדולי הדור משתפים  פעולה עם הצבא ומסכנים את עולם הישיבות וכו' וכו' עפרא לפומיה, אותם שיטות שבהם האשים הרב שך את גדולי ראשי הישיבות ובכך עשה להם דה לגיטימציה והפחיד את האחרים שיקבלו את מרותו הבלעדית. האם זה נקרא טעות או זדון?
 
ונניח כשיטתך שזה היה בטעות, אבל זה לא משנה את התוצאה המרה. ואשרנו מה טוב חלקנו שגאון הדור מרן הגראי"ל שינה מהקצה אל הקצה את שיטות האלימות והבריונות האיומה ואותם מחבלים בכרמים יצאו מחוץ למחנה וזכינו שנתגלה קלונם ברבים. רק אז בזמן הרב שך פחדו לדבר והיה בידיהם את כל הכלים להזיק ולבזות ולחרף, ואילו היום כל עם ישראל רואה את שיטותיהם הנאלחות וכיצד נתי גרוסמן וכל הכת הזאת פועלת בכל המישורים לבזות את גדולי הדור ולהחריב את עולם התורה, ורק בגלל שלא הלך להם המזימה להכתיר את ר' שמואל אוירבך לגדול הדור ולהחזיק את כל ציבור היראים בני תורה בגרון ולהמשיך לשלוט ולדרוס את הציבור הם מוכנים להרוס כל חלקה טובה, באומרם תמות נפשי עם פלישתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.