שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת וישב שנת ה'תשנ"ב
סימן ג ,
על פי זה יובן החידוש של דורנו זה
לגבי הדורות שלפנינו , בדורות הקודמים לא היה פיזור כה גדול של בני ישראל בכל
קצווי תבל כפי שהוא קיים בדורנו זה , לא מיבעי בזמן שבית המקדש היה קיים כשבני
ישראל היו בארץ ישראל [ וסביבתה ] , אלא אפילו בדורות הראשונים של הגלות , התגוררו
יהודים רק במדינות מסויימות , על כל פנים רק בחצי כדור העליון , מה שאין כן בדורות
המאוחרים יותר – התפזרו היהודים במדינות רבות יותר ,עד שגם הגיעו לחצי הכדור
התחתון [ באמריקה וכולהו ] , ובכל דור ודור נעשתה תוספת בכך , עד לדורנו אנו – אשר
יהודים מצויים בכל קצוי תבל ממש , והם מקיימים שם תורה ומצוות , באופן של התלבשות
לפי מנהגי המקום , ועד שהקימו וממשיכים להקים , מוסדות של תורה ומצוות בכל מקום
ומקום לפי ענינו , כשמתבוננים בזאת – אפילו לרגע קל רואים את החידוש שבדורנו אנו
לעומת הדורות שלפנינו , בכך שישנו הבירור והזיכוך של כל מדינה ומדינה שבעולם , ועל
פי המדובר לעיל [ וכמה פעמים ] , שלפי כל הסימנים , כבר סיימו את כל הבירורים ,
הרי מובן מדוע מצויים אנו כבר לקראת הגאולה ,
סימן ד ,
כל הענינים בנויים באופן של כללות
ופרטות , הענין הנזכר לעיל – שלימות בירור העולם – משתקף במיוחד בבירורה של מדינת
צרפת , ובהקדים , שבאחד מיעודי הגאולה
[ שבהפטרת שבת שעברה ] נאמרה
במפורש מדינת צרפת , וגלות החל הזה לבני ישראל גומר עד צרפת גומר ירשו ערי הנגב ,
ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה להשם המלוכה , וצריך להבין , מזה
שהנביא מפרט את הגלות והגאולה של צרפת , מובן שקיימת שייכות מיוחדת ביניהם , שהרי
אפילו אם בתחילת הגלות הוגלו יהודים לכתחילה לצרפת , למאי נפקא-מינה ההזכרה
המפורשת של הדבר בפסוק , ובפרט ביעוד שעוסק [ לא בהתחלת הגלות לפני כמעט אלפיים
שנה , אלא ] בגאולה ! מזה מובן שבגאולה נוגע שהיא קשורה עם צרפת , ושגלות החל הזה
[ התחלת הגלות ] היה בצרפת , ויש לומר הטעם , כי שלימות בירור העולם – והיתה להשם
המלוכה – נפעל על ידי הבירור ועליה של [ בני ישראל ב ] צרפת , כדלקמן ,
סימן יד ,
ויהי רצון , שהבירור וההפיכה של צרפת
– יחד עם שלימות עבודת הבירורים בכל העולם – יביאו תיכף ומיד בפועל ממש את קיום
היעוד וגלות החל הזה לבני ישראל גומר עד צרפת גומר ירשו את ערי הנגב , ועלו
מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה להשם המלוכה , בגאולה האמיתית והשלימה על
ידי משיח צדקנו , פרצת עליך פרץ , זה משיח שנאמר עלה הפורץ לפניהם , [ כפי
שמסיימים את ברכת החודש בשבת זה , ] ונאמר אמן ,
[ האורחים שיחיו מצרפת אמרו
לחיים , וניגנו האדרת והאמונה לחי עולמים , ובאמצע הניגון רמז כ"ק
אדמו"ר שליט"א באצבעותיו הקדושות לשרוק ] ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.