רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בדצמבר 2014

עצניקית משיבה לריבלין

מאת עצניקית

יעקב רבלין היום בפילפוליטיקה מסביר כי אך הגיוני הוא שאם לא יתנו לנציג החרדים החדשים די ברור כי הם לא ירצו להצביע. ברור לו שהם לא ירצו להצביע. הגיוני.
משום מה ההגיון הזה נעלם ממוחו 3 דקות קודם כשהוא מדבר על בני תורה, הבוז וחוסר העובדתיות שנוטפת ממילותיו, הזלזול, איך הוא אמר "תמות נפשי עם פלישתים"...
וכמה הוא לא מסכים כמובן עם הגישה של ראשי הפלג הירושלמי וכו...
אז כמה נקודות חשובות הקורא יעקב רבלין. (פרשן לא ראוי לך, כי אתה לא מפרשן, אתה אומר את אשר על ליבך)
* יש לך לתת לי סיבה אחת שבני תורה יצביעו ליהדות התורה? כי מה? כי זה יעזור לציבור החרדי? ראינו את אשר בעיריה כשהיה לו כח, אתה יודע מה יקרה לנו אם יהיו להם עמדות כח בשלטון? יש לך מושג כמה כח יהיה להם לפגוע בנו? מבלי להכנס לנ. אידיאולוגיות שנתייחס אליהם בהמשך. אף אחד לא משחיז את הסכין שהולכים לשחוט אותו בה. ומי שכן, זה פרק שלם בפסיכולוגיה, תלמד קצת.

להמשך כנסו כאן:


* יהדות התורה צריכה הרבה כח, ואנחנו מעדיפים שלא לתת אותו כי תמות נפשי עם פלישתים, כך טענת.
למה תמות נפשי? לפי איך שאני רואה, היא תמות הרבה יותר מהר עם כל מנדט נוסף של יהדות התורה, והפעם אני מדברת גם על אידיאולוגיה. איזו אידיה יהדות התורה מוכרת לי? האמונה היחידה שלהם היא הצורך הדחוף להשתחוות כל בוקר למנהיגם ורבם, מעבר לכך אין תורה. אין מסורת. אין מנהגים. אין חינוך. אין בעיה עם גיוס בכלל. אין שום ערכים ויהדות, אין תלמידי חכמים אחרים בכל הדור. אז בוא תסביר אדוני הלא פרשן הנכבד, מה הקשר תמות נפשי?
לו היה מדובר על כסאולוגיה אתה צודק, אבל תכניס לעצמך את זה טוב טוב לראש. לא מדובר על כסא!
* בבחירות הקודמות ר' שמואל אמר (אני נמנעת ממרן, כי זה עושה לי סחרחורת כל המרנים שרצים פה ואני אף פעם לא יודעת מה הכוונה ולמי) להצביע ג', בוא אני יספר לך משהו, כשהכנסתי את הפתק לקלפי, כאב לי פיזית, הרגשתי את הקריעה הזו בלב של לעשות משהו שאתה לא מסוגל לעשות. כמו לא לדבר לשון הרע עסיסי, או לנקום. רק בלי התחושה הטובה שאחר כך. אתה יודע מה עשיתי כדי לא לבכות. לקחתי את המעטפה ובמשך שעתיים אמרתי לעצמי, להקשיב בקול חכמים להקשיב בקול רבי ומורי (כן, גם אצלינו יש כזה ערך, מופתע?) והוספתי ליצר הרע שקפץ לו כל רגע שלפחות נעיף את יעקב אשר מהעיריה אל עבר שאול כסא הצבי המשעמם והחסר כח (ומעטפות).
אתה יודע מה קיבלתי בתמורה בשנה האחרונה? בוא אני אספר לך. ההנהגה שאתה כ"כ מעריץ וסוגד פגעה בי ובקרובי בצורה שלא תעלה על הדעת, קצת קצת על קצה קצה המזלג..
- ילדונת מתוקה בת 12 שבמשך חודשיים הוחרמה לחלוטין בכיתתה. וישבה לבדה במשך היום.
- אשה צעירה שעובדת קשה , מגדלת ילדים, ומחזיקה בית אברכי טרחה להכין סעודת שבע ברכות לבן משפחה, אך בסוף עבודתה והכסף שהשקיעה שאינו מצוי בכיסה הלכולטמיון בלווי טלפונים משפילים שלא באים לביתה של כופרת.
- נערה נחמדת מסמינר הרב וולף שעשתה חזרות לעליה לבנות, אך לקחו לה את התקפיד כי ההורים שלה...
- ילד קטן ונחמד בחיידר שנערך עליו טקס נידוי כדת וכדין. (אתה לא עוזר לנו עם תשלום לפסיכולוג עכשיו, נכון?)
אני בטוחה ששמעת הרבה סיפורים דומים, העליתי רק בודדים מתוך מה שאני מכירה יותר ממקרוב.
ועכשיו נחזור לנקודה הראשונה, אתה באמת מצפה ממני לתת להם את החבל לתלות אותי? אולי אני פשוט אשכב מתחת לרכבת?! אולי אני פשוט יתחנן אליהם שיפטרו אותי מהעבודה? ותאמין לי שאם יהיה להם כח בכמה מוסדות שלטון, זה יקרה. אולי פשוט אעביר להם את ילדי כדי שיהיה להם על מי להדגים בכיתה את מצוות סקילה.
לא, פשוט אם יש לך עוד כמה רעיונות חכמים כמו שיש לך. זה לא כזה מוגזם.
* עכשיו בואו נעבור לנקודה האידיאולוגית. בוא תסביר לי למה שלא אצביע לבנט למשל? גם לו יש כיפה. גם לליפמן אגב, ואפילו שחורה. יהדות התורה כבר לא מייצגת אותי, ולא יכולה לייצג את הערכים שלי בכנסת, לא אבחר בבנט, כמו שלא אבחר באחד מחברי דגל התורה. סורי
* ובסוף בסוף, אמרת שאתה ממש סולד מהנהגת ה"תמות נפשי עם פלישתים" , האם אתה מפנה האשמה זו גם להנהגה אשר מעדיפה לוותר על מנדט או שניים העיקר לא לתת מקום שמיני ברשימה לנציג בני תורה? ופה באמת הפסוק שכה נהנת לצטט מתאים כי דגל התורה תפסיד פעמיים, לא רק מנדט עכשיו, אלא כח מיקוח מול אגודת ישראל בעתיד.
אז אני מציעה לך איש נכבד,
אנא הפנה את פסוקיך וציטוטיך לכתובת הנכונה. וזה לא בני תורה.
אילו נציגי ההנהגה שלך, שהשנאה מעבירה אותם על דעתם, שמוכנים להפסיד הכל העיקר לא לתת לגיטימציה למי שלא כורע ומשתחווה להם. אנחנו רק רוצים להמשיך לחיות.
אם זה קשה לך מידי, לפחות תזז את הגיונך בענין החרדים החדשים לאן שהוא שייך.
אה, וסתם שאלה, אתה באמת חושב שאנשים שסלדו מהמחלוקת בש"ס יצביעו ליהדות התורה? י
נת על האף בשנתיים האחרונות?!
שבת שלום ומבורך לך ולכל המאזינים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.