רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 בדצמבר 2014

בסוד שיח - מקץ - גיליון חנוכה

מאת שאול שיף

מובא מתלמידי הבעש"ט  הק' זי"ע,  "שלכן אין בש"ס מסכת  לחנוכה , מפני שהמסכת עדיין לא נשלמה , ותסתיים כתיבתה לעת ביאת המשיח , שאז יבואו חשבון עם כל המתיוונים ורודפי דת משה ושומרי מצוותיה. וכתב בכד הקמח לרבנו בחיי ( ערך נר חנוכה ) : ומה שנמשך הנס שמונה ימים לא פחות ולא יותר? שאם תתבונן תמצא כי רוב הדברים שבמקדש  היו מתגלגלין בחשבון שמונה. הכהן הגדול היה לובש שמונה בגדים. הלוויים היו משוררים בשמונה כלים. שמונה דברים של ריח טוב בין שמן המשחה והקטורת. שמונה בדים  ואף הקורבנות  אחר שמונה ימים , דכתיב " ומיום השמיני והלאה ירצה ". שמונת ימי המילה . שמונה חוטין של ציצית ושמונה  מחיצות לנבואה‎.
שואל החידושי הרי"ם מגור : איזה חידוש  יש בנס חנוכה , הרי מצינו אצל ר' חנינא בן דוסא  שאמר : "מי שאמר לשמן וידלוק יאמר לחומץ וידלוק" ודלק החומץ . אלא שאת הנס של רבי חנינא בן דוסא אפשר להבין , שהרי הוא היה צדיק , והצדיק אשר כל הנהגותיו וכן מעשיו מחוץ לדרך הטבע    _ מתנהגים עמו משמים גם בנסים ונפלאות  מחוץ לדרך הטבע. ברם, שמן למנורה צריך להיות משל הציבור , והיו  צריכים כל  ישראל  להיות ראויים לנס, אחרת המנורה לא הייתה דולקת. וזהו הנס והחידוש  הגדול , שאכן כל ישראל היו ראויים לנס.  והימים האלה נזכרים ונעשים  לבשורות טובות ישועות ונחמות. לכלל ולפרט.  שבת שלום ומבורך .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.