רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 בינואר 2015

הרמז די ברור - חב"ד בשיחת השבוע על הקמפיין המתוחכם

מתוך 'שיחת השבוע'

חב"ד בשיחת השבוע, לכאורה לא התעלמו מפרשיית דרעי, והקמפיין העלוב אשר באמצעותו הוא בא לקנות את הציבור בשקל. המשל: המנוע והמזגן, והנמשל: תוכן ההקלטה, ואפקט הביזוי של מרן. שפטו בעצמכם:
בואו נדבר על המזגן
אחת האסטרטגיות השיווקיות היא הסטת הדיון מהנושא העיקרי לעניינים זניחים. אם הדבר נעשה בתחכום הראוי, הציבור נופל בפח
פניהם הקודרות של חברי מועצת המנהלים אמרו הכול. חברת המכוניות הגדולה נקלעה למשבר חמור. יותר ויותר מכוניות מתוצרתה כשלו במבחני בטיחות והיו מעורבות בתאונות קטלניות. כותרות ענק בכלי התקשורת הזהירו מפני הסכנה שבנסיעה בכלי הרכב של החברה. היה ברור כי החברה עומדת על סף פשיטת רגל.
עיני המנהלים נישאו אל המומחה למצבי משבר, שהוזעק לישיבה. חיוך שובב עלה על שפתיו והוא אמר: "אנחנו צריכים לדבר על המזגן".
"הבעיה שלנו היא המנוע ומערכת ההיגוי ולא המזגן", הגיב אחד הנוכחים.

להמשך כנסו כאן:

 
 "נכון", השיב המומחה, כשהחיוך אינו מש מעל פניו, "ולכן אנחנו צריכים לדאוג שהציבור ידבר על המזגן ולא על הכשלים במנוע ובמערכת ההיגוי. עלינו לצאת במסע פרסום נרחב שיבליט את יתרונותיו של המזגן המותקן במכוניות החברה, כדי שנושא הדיון יהיה המזגן ולא הכשלים הבטיחותיים".
מדווחת או יוצרת?
אם התיאור הזה נשמע לכם כבדיחה – אתם טועים. זו בדיוק אחת האסטרטגיות הנקוטות במצבים מסוג זה – להסיט את הדיון מהנושא העיקרי והחשוב לעניינים זניחים. אם הדבר נעשֶה בתחכום הראוי ובאמצעים המתאימים, הציבור נופל בפח ומתחיל לעסוק במזגן.
אותה טקטיקה ננקטת גם במערכות בחירות. כאשר מפלגה מגלה שהציבור דוחה את עמדותיה בסוגיות המרכזיות, היא מנסה בכל כוחה לכוון את סדר היום הציבורי לנושאים שבהם היא יכולה לקרוץ למצביעים. יותר משהקרב מתנהל על ההצבעה עצמה, הוא נטוש על קביעת סדר היום הציבורי.
כל עוד המלחמה הזאת מתנהלת בין אסטרטגים של מפלגות היא לגיטימית, והציבור גם יכול לזהות את המניעים שמאחורי התעמולה. המצב מחמיר כשכלי תקשורת מרכזיים מתגייסים למאמץ לשינוי סדר היום, מתוך שאיפה לסייע לצד זה או אחר במערכת הפוליטית.
צריך להבין שאחד ממרכיבי כוחה של התקשורת הוא בקביעת סדר היום. כותרת ראשית בעיתון גדול מגלגלת בעקבותיה התעסקות בנושא בתכניות האקטואליה בתקשורת האלקטרונית, מזמינה תגובות של פוליטיקאים ואישי ציבור אחרים, ופתאום הציבור כולו מדבר ודן בעניין מסויים.
אולם שלא כשלטי תעמולה מפלגתיים, כאשר התקשורת מסיטה את סדר היום, מתוך מניע ברור לסייע לצד מסויים במערכת הפוליטית – הציבור מתקשה להבחין במניפולציה שנעשית על גבו. הוא סבור לתומו שהעיתונות רק מדווחת על האירועים, ואין הוא מבין שהיא יוצרת אותם.
אלה החיים
ודאי שסוגיות כלכליות חשובות לכולנו, אבל הן שוליות מול שאלות של חיים ומוות. איך נוהגת כל משפחה שמישהו מבניה נקלע לא עלינו למצב המסכן חיים? שוברים חסכונות, מוכרים נכסים, דוחים חלומות ועושים הכול כדי להציל את חיי בן המשפחה.
זה תיאור מדוייק של מצבנו בעת הזאת. אויבינו, בגיבוי העולם, צרים עלינו בשאיפה להקים מדינת טרור בליבה של ארץ ישראל. ראינו כמה דם יהודי נשפך בעקבות כל הנסיגות והוויתורים. האתגר החשוב ביותר עכשיו הוא לעמוד בלחצים ולא לאפשר את הקמת המדינה הזאת. הציבור מבין זאת, ולכן מנסים לבלבל אותו, להסיח את דעתו ולגרום לו לדבר על המזגן. אבל זה לא המזגן, אלה החיים שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.