רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 במאי 2015

ווארטים


״שני דברים מגדירים את האדם: הסבלנות שלו כשאין לו כלום, והיחס שלו לאחרים כשיש לו הכל״.

נהג מונית אמר לי פעם... אני מאוד אוהב את העבודה שלי.. אף אחד לא אומר לי מתי לקום ומתי להפסיק . אם אני רוצה לאכול צהריים מוקדם אני יכול .ואם אני רוצה לאכול מאוחר זה גם אפשרות. פשוט אני הבוס לעצמי ואף אחד לא אומר לי מה לעשות...
אמרתי לו . פנה .פנה פה ימינה

חסיד תולדות אהרן הגיע עם בנו לאדמו"ר מתו"א להנחת תפילין לרגל הבר מצוה.
האדמור הפשיל את שרוולו של הבחורציק ולתדהמתו ראה שיש לו על היד למעלה איזה נקודה.. שאל הרבי את חתן הבר מצוה: 'מה זה הנקודה הזאת'?, 'אהה זה?' ענה החתן הנרגש: 'זה מהזריקה של דור ישרים'...

היה אחד שכינה את אשתו בשם "בחוקותי".
וכך היה רגיל לבקש:
בחוקותי, תכיני לי קפה,
בחוקותי תגהצי לי את החולצה.
בחוקותי , מה עם ארוחת הערב ?
כששאלוהו מדוע קורא כך לאשתו,
היה עונה בעסיסיות:
פרשה קטנה שעמוסה בקללות..

בשנת תשכ"ח עם היוודע דבר שחרור הכותל, באותו היום הודיעו בפונוביז' שיש לומר הלל בשם ומלכות. בנוסף, הוחלט שבאותה שנה לא יצומו בתשעה באב.

(באותה שנה חל ר"ח סיון ביום ירושלים ולכן אמרו את ההלל - עם שם ומלכות...
בתשעה באב לא צמו אלא בעשרה באב כמו השנה)
מתוך כתב יד עתיק יומין:
"ומפני מה נהגו לאכול "ארבעס" בשלום זכר, כדי שיזכור שביום רביעי יש ברית. ויש מחמירים ונוהגים להוסיף גם "באבעס" דחיישינן דלמא לא יהא הברית בזמנו..." ועי'שם עוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.