רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 במאי 2015

הנאום שיאיר לפיד לא נאם

יאיר לפיד: היה נאום שלא נשאתי אתמול בלילה. נכנסתי למליאה כשבכיסי מונח דף מקופל עם נאום לא ארוך. אלא שאז התחילה מהומת גלעד ארדן, ואחריה מבוכת צחי הנגבי, וראש הממשלה נלחץ, והחלו קריאות ביניים, ובוז'י נשא נאום לוחמני, וכולם כרגיל עשו כמיטב יכולתם להעליב את כולם.
הסתכלתי על המשפחות ביציע, על בגדיהן החגיגיים ופניהם הנבוכים, ניגשתי למזכירות והודעתי שהחלטתי לוותר על זכות הנאום שלי.
אילו הייתי נושא אותו, זה מה שהייתי אומר:
אדוני היושב ראש, כנסת נכבדה. לא אהיה היום אופוזיציה. המאבק הזה מתחיל מחר, אבל לא היום. המשפחות מתבוננות בנו, כולם לבושים יפה ונרגשים. פגשתי על המדרגות את בנותיו של אריה דרעי ובירכתי אותן, ואני רוצה לברך מפה גם את שאר המשפחות ביום חגן.
אני מבקש גם לאחל מפה הצלחה לכל מי שהיה ועוד יהיה לי עימות איתו, כולל גפני. ממשלה חדשה מושבעת ומן הראוי שיידעו ראש הממשלה וכל שריו שלמרות חילוקי הדיעות ולמרות השקפות העולם השונות, אנחנו מחזיקים לכם אצבעות. הצלחתכם הצלחתנו.
יש לי בקורת, ועוד תהיה לי בקורת, אבל בברירה בין הפוליטיקה לטובת המדינה אין התלבטות מה חשוב יותר. מדינת ישראל תמיד תהיה חשובה יותר, גם לכם וגם לנו.
יש עתיד החליטה שלא תכנס לממשלה הזו בכל מקרה ובשום תנאי, אבל אני מאחל לכם ולנו שזו תהיה ממשלה טובה לאזרחים, שתשמור על הביטחון מפני הטרור המאיים עלינו, תמשיך את המאבק בגרעין האיראני, תשפר את יחסינו הבינלאומיים, תשקיע בחינוך, תמשיך את השיפור בכלכלה אותו הובלנו (השר כחלון, אני עומד לרשותך בכל מה שתרצה), שתדאג לצימצום הפערים ובעיקר, שתחבר אותנו אחד לשני ותדע להגדיר ישראליות חדשה, מחבקת ומקרבת.
ישראליות שאינה מגדירה את עצמה לפי השאלה נגד מה אתה, אלא בעד מי אתה. שבה לכל אחד מאתנו מקום בבית הכנסת של השני, בחגיו ומנהגיו של האחר, שלא מחלקת אותנו לשבטים השונאים זה את זה, אלא לקהילות המאירות פנים ועיניים זו לזו.
יצאנו ממערכת הבחירות הזו חשדניים אחד כלפי השני. כל אחד מאתנו מסתובב עם רשימת האשמים שלו למשבר הישראליות ועם רשימת ההוכחות לאשמתם. אלא שזה לא מועיל לאף אחד. אם יש משימה אחת לממשלה החדשה הזו, ולכנסת החדשה הזו, וגם לנו באופוזיציה, הרי שזה להוביל תיקון גדול בחברה הישראלית. עלינו ללמוד מחדש לחיות פה ביחד ועלינו להתחיל לעשות זאת כבר היום. ולפיכך, "הריני מקבל על עצמי מצוות 'עשה' של ואהבת לרעך כמוך."
בהצלחה לשרים החדשים והוותיקים, תודה רבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.