קראתי בעיון את מאמרך על הרב אלישיב. ואני חייב לציין שנגעת בנקודה הכי
אמיתית של המחלוקת שנוצרה . וזה ברור שבני ברק וירושלים לא מסתדרים בשום
תחום הילכתי ומעשי כאחד. לענ"ד הסיפורים זה לא הנקודה. אלא המהות שהרב
אלישיב לא שייך לציבור החרדי בני ברקי. אלא היה איש עצמאי שנגרר כביכול
להנהגה. כשבפועל נתי גרוסמן ניהל הכל. על אף שבסוף התברר שהכל היה רוח,
ובפנימיות הציבור חיכה להנהגה נורמלית. חילך להגדיל תורה ולהאדירה. על
החתום תלמיד היושב לפני רבו ונזכר שיש לו חמץ בתוך ביתו
=================
שלשים. זה היה הגיל שראשי הישיבות בחו"ל הסכימו מהטעם
הפשוט : " ריחיים על צוארו ויעסוק בתורה?"
בימינו המצב שונה . אפשר ללמוד בכולל ולהתקיים בדוחק -
וללמוד אחרי הנישואין - ופשיטא שזה עדיף.
בממשלה מכינים עיסקה לשיחרור האתיופי:1000 אתיופים ילכו לעזה תמורתו.
אמיתית של המחלוקת שנוצרה . וזה ברור שבני ברק וירושלים לא מסתדרים בשום
תחום הילכתי ומעשי כאחד. לענ"ד הסיפורים זה לא הנקודה. אלא המהות שהרב
אלישיב לא שייך לציבור החרדי בני ברקי. אלא היה איש עצמאי שנגרר כביכול
להנהגה. כשבפועל נתי גרוסמן ניהל הכל. על אף שבסוף התברר שהכל היה רוח,
ובפנימיות הציבור חיכה להנהגה נורמלית. חילך להגדיל תורה ולהאדירה. על
החתום תלמיד היושב לפני רבו ונזכר שיש לו חמץ בתוך ביתו
=================
סיפר לי יהודי בשם ר' שרגא בוקובסקי , שנהל מסעדה קטנה
ברחוב קלישר פינת רחוב גרוזנברג בתל אביב , שהוא התחתן בגיל
זה היה הכלל וזה לא נוגע למחלוקת עם הרב שך.
(יש אומרים שהמצב היום הוא "ריחיים על צווארה והוא יעסוק בתורה ! )
=================בממשלה מכינים עיסקה לשיחרור האתיופי:1000 אתיופים ילכו לעזה תמורתו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.