רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 ביולי 2015

מכתב מרגש שכתב אב חרדי לבתו היוצאת בשאלה

מכתב ששלח אבא חסידי ב9 באב לבת שלו שחזרה בשאלה
 מתורגם מאנגלית
שרי יקירתי
היום בשעה שאני צם, ישבתי וחשבתי על מה ולמה אנו צמים היום. למה נחרב בית מקדשנו? למה השם עזב אותנו? ומה עשינו שנכנסנו לגלות הארוך הזה?
תמיד ידעתי התשובה אבל אף פעם לא הבנתי אותה כמו עכשיו
בית המקדש נחרב בגלל זה ששופטים את אלו שלא מתנהגים כמו שרצינו שהם יתנהגו.
בזה שהתביישנו מאלו שלא מתלבשים כמו שרצינו שהם יתלבשו.
זה בגלל שאנו מסתכלים בהשפלה על אלו שלא מדברים כמו שאנו רוצים שהם ידברו.
והאגו שלנו גורם לנו לחשוב שאנו יותר טוב מהם.
כל זה גרם לנו להחריב את עצמינו לגמרי.
בלי שיהיה לנו עין טובה ועין של הבנה לאלו שמסביבינו אנו לא ראויים שהשם יהיה בינינו.
זרקנו את עצמינו ע״י מחשבות של צדק עצמי.
איזה קבוצה מאיתנו גרם לחורבן?
אלו שעל הדרך (חרדים), או אלו שירדו מהדרך (יוצאים בשאלה)?
על זה אני יושב ובוכה.. העינים שלי מלאים בדמעות.... ההכרה תפס אותי כמו טון של בלוקים
לא אלו שלובשים גינס (לדוגמא) גרמו לחורבן,
רק אלו שלא לובשים ומסתכלים בזלזול על אלו שכן לובשים גינס!
אנו הם אלו שגרמו לחורבן בית המקדש
ועוד לא מתקנים את החטא הזו!!
אם כל החיזוק בתורה ומצוות אנו רק מחזקים את החטא הזו ולקחנו אותו לרמה הרבה יותר גבוה!!!!!
אני מסתכל על עצמי.. האם אני לא חלק מהקבוצות שמשתמשים בדת היפה שלנו כדי לזלזל באחרים? ואם כן, אני לא מאלו האחראים על הגלות הנוכחי?
מה שווה כל הצום והישיבה על הרצפה אם אני לא מסוגל להכיר ש״אני״ אחראי לכל הטרגדיה הזו?!
עכשיו אני ממש מכיר שלא את וחברות שלך הם המעכבים משיח מלבוא.. זה אני וחברים שלי!!
אני כתבתי קינות משל עצמי: אוי לי שאני חוזר שוב ושוב על החטא המקורי שגרם את החורבן!
אוי לי שאני דוקר את בשר ודם של עצמי!
אוי לי שלקחתי את התורה הקדושה שצריך להיות מתוק ושלום ״דרכיה דרכי נועם וכל נסיבותיה שלום״ והשתמשתי בו לדקור אותך ואחרים שוב ושוב!!
וביום צום הארוך הזה אני מסתכל אחורה על הדרך שהתייחסתי עליך, ועל זה אני יושב ובוכה.
שרי האהוב והיקר עלי!! איך אני יכול לקחת את כל הצער שגרמתי לך בחזרה?
איך אני יכול להשלים לחיוכים וחיבוקים שהגיע לך.. אבל לא קיבלת אותם ממנו כי הייתי עסוק להצדיק למה מותר לי לזלזל בך
ולהחריב בפועל את בית המקדש?
איך אני יכול להחזיר לך את השנים האבודים?
שרי יקירתי
לפני המון המון זמן הסתכלתי על העתיד וחלמתי על היום שתגדלו, תתבגרו, שתלמדו טוב מרע, שתקומו מעצמיות שלך ותבוא לבקש ממנו סליחה.
אבל אחרי חיפוש פנימי ארוך ״אני״ גדלתי, ״אני״ התבגרתי, ״אני״ למדתי טוב מרע וסוף סוף אני קמתי מתוך עצמי ומתוך לדון את האחר, והיום זה היום שאני פונה אליך ומתחנן למחילה וסליחה!!!
אני מקבל על עצמי להציף אותך עם אהבה, אם חיבוקים ונשיקות ולעשות ככל שביכולתי תמיד להיות כאן בשבילך!
אני נשבע לעבוד מאוד מאוד קשה להשלים על כל העוול שגרמתי לך. אני נשבע לא לזלזל בך ובחברות שלך או על כל יהודי אף פעם.
אני גמרתי מלשפוט יהודי אחר.
אני גמרתי מלחשוב שאני יותר טוב מיהודי אחר בכלל ישראל. אני גמרתי מלהיות חלק מהבעיה... ואני נשבע שמהדקה הזאת.. אני יהיה חלק מהפתרון!!!!
שרי שלי
נא לפתוח לי את הלב שלך... נא לפתוח לי את הידים שלך... תחבק אותי ותחזיק לי את היד ובואי נבנה את בית המקדש ביחד...
אביך האוהב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.