רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 16 ביולי 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר פרשת [מטות] מסעי ה'תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת [ מטות ] מסעי ה'תנש"א
סימן יג ,
מההוראות מהאמור לעיל בנוגע למעשה בפועל , בעמדנו בשבת חזק דספר רביעי , שבו מתחילים גם ספר חמישי , ובפרט כשחל בחודש החמישי , שבו מודגש החוזק והתוקף דבית המקדש העתיד בגאולה העתידה , שהיא [ לא רק גאולה שלישית , אלא גם גאולה רביעית , ועד ] גאולה חמישית , להיות למעלה לגמרי מחילוקי הדרגות דבית ראשון ושני , גאולה ראשונה ושניה [ כזכר לעיל סימן וא"ו ] – צריכה להיות הדגשה מיוחדת בנוגע לנקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות , וענין זה בא במעשה בפועל על ידי ההליכה בדרכיו של אהרן [ שיום הסתלקותו בחודש החמישי באחד לחודש ] – כציווי והוראת המשנה במסכת אבות , הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה , על ידי זה שמגלים את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות , ובפרטיות יותר – על פי דיוק לשון המשנה הוי מתלמידיו של אהרן כולהו , [ א ] הוי – לשון ציווי , שאין זה רק סיפור על דרך הנהגה דמדת חסידות , כבכמה ענינים במסכת אבות , אלא ציווי והוראה [ ויש לומר , שהלשון הוי כולל גם נתינת רשות והיכולת ] להיות מתלמידיו  של אהרן  , [ ב ] מתלמידיו [ של אהרן ] דייקא , בלשון רבים [ ולא תלמידו ] – שהשתדלותו בקיום הנהגתו של אהרן היא ביחד עם הרבים , שעל ידי זה ניתוסף בזה יותר מצד הענין דקנאת סופרים תרבה חכמה , תרבה דייקא , שריבוי אמיתי הוא בלי גבול , היינו , לא רק באופן דבכל מאדך , מאד שלך , אף שלגבי חבירו הרי זה במדידה והגבלה , אלא שזהו באופן של בלי גבול גם לגבי חבריו [ שאר תלמידיו של אהרן ] , ועד שקשור עם בלי גבול [ מאד ] האמיתי , ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה  לא [ רק ] מפני שביטול הגלות הוא על ידי ביטול סיבת הגלות [ שבא על ידי ההיפך דאהבת ישראל ] , שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות , לאחרי סיום כל מ"ב המסעות במדבר העמים , נמצאים כבר על ירדן ירחו [ דרגתו של משיח דמורח ודאין ] , על סף הגאולה , בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות , ולכן , ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות , שמודגשת באחדותם של ישראל , מצד בחינת היחידה [ דרגא החמישית ] שבכל ישראל בשווה , שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח , יחידה הכללית , ועל פי זה יש להוסיף גם בהפירוש ומקרבן לתורה – שהכוונה היא להקירוב ללימוד התורה דגאולה העתידה , תורה חדשה מאתי תצא ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.