שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת [ מטות ] מסעי ה'תנש"א
סימן יג ,
מההוראות מהאמור לעיל בנוגע למעשה
בפועל , בעמדנו בשבת חזק דספר רביעי , שבו מתחילים גם ספר חמישי , ובפרט כשחל
בחודש החמישי , שבו מודגש החוזק והתוקף דבית המקדש העתיד בגאולה העתידה , שהיא [
לא רק גאולה שלישית , אלא גם גאולה רביעית , ועד ] גאולה חמישית , להיות למעלה
לגמרי מחילוקי הדרגות דבית ראשון ושני , גאולה ראשונה ושניה [ כזכר לעיל סימן
וא"ו ] – צריכה להיות הדגשה מיוחדת בנוגע לנקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות ,
וענין זה בא במעשה בפועל על ידי ההליכה בדרכיו של אהרן [ שיום הסתלקותו בחודש
החמישי באחד לחודש ] – כציווי והוראת המשנה במסכת אבות , הוי מתלמידיו של אהרן
אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה , על ידי זה שמגלים את נקודת
האחדות שלמעלה מהתחלקות , ובפרטיות יותר – על פי דיוק לשון המשנה הוי מתלמידיו של
אהרן כולהו , [ א ] הוי – לשון ציווי , שאין זה רק סיפור על דרך הנהגה דמדת חסידות
, כבכמה ענינים במסכת אבות , אלא ציווי והוראה [ ויש לומר , שהלשון הוי כולל גם
נתינת רשות והיכולת ] להיות מתלמידיו של אהרן , [ ב ] מתלמידיו [ של
אהרן ] דייקא , בלשון רבים [ ולא תלמידו ] – שהשתדלותו בקיום הנהגתו של אהרן היא
ביחד עם הרבים , שעל ידי זה ניתוסף בזה יותר מצד הענין דקנאת סופרים תרבה חכמה ,
תרבה דייקא , שריבוי אמיתי הוא בלי גבול , היינו , לא רק באופן דבכל מאדך , מאד
שלך , אף שלגבי חבירו הרי זה במדידה והגבלה , אלא שזהו באופן של בלי גבול גם לגבי
חבריו [ שאר תלמידיו של אהרן ] , ועד שקשור עם בלי גבול [ מאד ] האמיתי , ויש
להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה לא [ רק ] מפני
שביטול הגלות הוא על ידי ביטול סיבת הגלות [ שבא על ידי ההיפך דאהבת ישראל ] , שהרי
בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות , לאחרי סיום כל מ"ב
המסעות במדבר העמים , נמצאים כבר על ירדן ירחו [ דרגתו של משיח דמורח ודאין ] , על
סף הגאולה , בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות , ולכן , ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור
טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות
, שמודגשת באחדותם של ישראל , מצד בחינת היחידה [ דרגא החמישית ] שבכל ישראל בשווה
, שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח , יחידה הכללית , ועל פי זה יש להוסיף גם בהפירוש
ומקרבן לתורה – שהכוונה היא להקירוב ללימוד התורה דגאולה העתידה , תורה חדשה מאתי
תצא ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.