רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

מה בין ברכת כהנים שבשכונת גולובנציץ לבין ברכת כהנים שבשכונת עזרת תורה ??? * מתי נקרא דעת דיין דעת יחיד ומתי דעת תורה

עומדים אנו שבוע ימים אחרי העצרת [אשר אמורה להיות] הגדולה בעיר בית שמש שבה השתתפו קרוב לשלוש מאות איש! ובעת העצרת ראינו להעלות כמה וכמה דברים התמוהים וצריכים עזרת הציבור לזה.
א. הנה נעמד שם אחד מהדיינים, ואמר שכל טחינות הריחיים ומאות המערות קבורה, הם בגדר ודאי לפי השמועות בו בזמן שהוא בעצמו חתם על מכתב הביד"ץ שהם בגדר ספק.
ב. הוציא פסק הלכה נדירה שכהן המברך את העם (ולא השתתף במעמד השבעים זאבים שערכו פולסא דנורא על אחיהם וחבריהם) אסור לשמוע ברכתו והוי ליה דין כהן המטמא עצמו שאסור ליתן לו לעלות לדוכן.
ועל זה יתמהו רבים וטובים, הלא כל הזמן שומעים שדעת הראב"ד אינו נוגע כלל כי הינה דעת יחידאה ואי אפשר להתייחס אליו, והנה יצא אחד מהדיינים ופסקו בפיו ופלא שחושב שכולם מחויבים  לקבל דעתו, ועוד מוסיפים נופך השדרנים [השיכור הידוע ודעימיה] שנשמע בעת העצרת פסק הלכה ברורה מפי חבר בי דינא רבא בנויה על פי כללי ההלכה וכו' וכו' ולפלא הוא היכן נעלמה הכח הרבים האם כל יחיד יכול לעשות כל מה שעולה על דעתו, ואם כן מה נשתנה הראב"ד ממנו והשאלה צועקת מאליה מה בין לבין???
​ ואם כבר עולה נידון זה שבמקום שחפרו או פינו אסור לברך ברכת כהנים אם כן נשאל להמבוגרים מבינינו האם בשכונת עזרת תורה בעיר הקודש ירושלים ת"ו גם כן אותו סיפור שפינו וכו' וכו' ולמה שם כן מותר לברך ולברך ורק לברך?
ומכאן נשאול האם רק ברכת כהנים אסור שם לדעתו, או שכל דבר שיש בו משום לועג לרש, או מפני דרכי שלום שהנהיגו אפילו לעכו"ם????
ג. הופיע מכתב קודש מאת מרנא ורבנא מרן הגאב"ד שליט"א אך לזאת לא פיללו שנזכה לביאור שוטנשטיין על המכתב ולהיות דורש ולהוסיף נופך ולהחליש את הגאב"ד בסתם, כאשר המקריא הגאון החסיד ... שליט"א, התחיל שהריחוק מקום משמעותו בגלל חולשה, ושלמנוע ולימנע פירושו איסור לדור שם וכו' וכו' כל דיבויו אשר הכפיל את תוכן המכתב בכפלי כפליים, דבר אשר ברור לכל שהאנשים האורבים לראות העדה החרדית בשיא גיסוסה כבר ביקשו והלחיצו את הגאב"ד שליט"א להוציא איסור על הדירות שיבנו שם ברוב פאר והדר לתפארת בני הישוב הישן [מתוך התחשבות עם הקונים אשר מצצו דמם בשלש שנים האחרונות ואימללו אותם כאשר דבר הרחמנות אצל אנשים אלו מהם והלאה מעל לכל דמיון] והגאב"ד עמד כצור חלמיש ובפיו כך אני איני מוציא איסור הנאה על המקום ואיסור לדור בו?????.
ואשר על כן התפאלנו ממתי צריכים לתרגם תוך כדי שינוי תוכן את מכתביו של כ"ק מרן הגאב"ד שליט"א, האם כולם מטומטמים שצריכים להסביר להם במשנה חבדי"ת כחסידות מבוארת, ולטעון ולפרסם אחר כל שכל ההוספות הם כוונת הגאב"ד, לאן הגענו????????. ומה עוד יגיע עלינו ??????. ובאמת שאחרי התרסתו בהעצרת הקודמת עם האי הבנה הידועה והמצחיקה כבר מוכנים להכל.
ומענין לענין כאן המקום לגלות בשער בת רבים את אשר עוללו ופיטמו את כלל הציבור בהדפיסם את שיחת בעל שבט הלוי שהתנגד להחפירות שם, אבל את העיקר לא כתבו וחושבים להם שהציבור לא יתוודע לזה שכל באי ביתו של בעל שבט הלוי כן יודעים שאמר מפורש שאחר הפינו אי אפשר לאסור הדירות וזאת כל אחד ואחד מוזמן לחקור אצל האנשים היודעים מזה, אשר לא נפרט שמותם מפני המציק אבל אחרי בירורים יצאו הדברים לאשורן.
ד. עוד הזכיר שם על אלו שויתרו על זכות דירתם, ידע נאמנה שכולם שמדבר מהם רק מכרו זכותם לאחר ולשיטתו ידעו שהרי הם עוברים על לפני עור לא תתן מכשול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.