רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

מכתבים קצרצרים


להפקיר אפילו בת אחת לרחוב הוא פשע שאין עליו מחילה
הצביעות זועקת לשמים, מפני שאם נשמע טוב את דברי המוסר של גדולי ישראל ואיך צריכים לטפל בכל יחיד להבטיח שחלילה לא נאבד נשמה אחת, במיוחד ילדים שבאים מבתים חרדים או אפילו חצי חרדים אבל כאלו שההורים מעוניינים שיקבלו חינוך חרדי, ולעומת זאת נשווה מה קורה כשצריכים לקבל אותן למוסדות, זה מזעזע, פשוט  מפקירים נשמות, ואין זה משנה כרגע אשכנזי או ספרדי, - נגיע תיכף גם לזה - כל נשמה בלי יוצא מן הכלל, כל בת שסיימה בית ספר חייבים להבטיח שיש לה היכן ללמוד ובמקום טוב היכן שהחינוך שלה יהיה טוב בריא וחזק, להפקירה פירושם של דברים להפסיד אותה ובעוד כמה שנים נבכה ונזעק על נשירה ונשקיע הון להצילה, עכשיו הוא הזמן כשהיא בגיל הטיפש עשרה כשהיא רוצה להיכנס לסמינר חרדי ולא מקבלים אותה

האחריות על מנהיגי הדור הרבנים והעסקנים להבטיח חינוך לכל ילד
על פי הלכה החובה היא של האבא אבל במצב שנוצר שאין עוד בידי האבא היכולת להכניע את המנהלים המקשים מאוד על קבלת תלמידים בשל שיקולים שאין להם דבר עם הלכה אלא עם פוליטיקה כח כסף שלטון ועוד דברים כאלו רק מי שמכונים 'גדולים' היכולת להבטיח חינוך לכל ילד, הם ה'פוסק האחרון' בכל מקום, לכל בית ספר יש את ה'גדול' שלו והוא זה שמחוייב להבטיח כי יקבלו את כל הילדים מקצה לקצה. חובת רב העיר להבטיח כי בעירו לא יהיה ילד אחד בלי שיהיה לו היכן ללמוד, וכל עוד המצב הוא שמידי שנה נשארים ילדים ברחוב, יתכן ולא תהיה עוד ברירה אלא לעשות כמו בבתי ספר היסודיים שהחוק מחייב לקבלם, כך גם כאן להכריח בכח החוק, גם ולרמות שהם טוענים כי הם עצמאיים, אין דבר כזה עצמאי כשאתה עורך רישום. 'עצמאי' יכול להיות רק מי שבית הספר הוא לציבור סגור לקהילה מסוימת בלבד, אז יש הצדקה לכך, כל עוד ההרשמה היא כללית והמנהל בוחר את מי שבא לו, כאן זה זועק לשמם. - הבעיה היא בעיקרה של הליטאים מפני שאינם מגדירים את בית הספר כליטאי המחנך בשיטת חזון איש בריסק או שיטה אחרת ואז קיימת הצדקה להגביל רק למי שמתאימים לחינוך כזה

גדולי התורה האמיתיים לא התירו לסלק ילד כלשהו לפני שלא הבטיחו שיש לו לאן ללכת
תאמרו בודאי כי אין זה דומה מפני שכאן כבר קיבלו ואז האחריות עליך וכאן עדיין לא קיבלו ואין האחריות עליך. אין זה אמת, מפני שכאשר בעיר בית ספר אחד או שניים, הם מחויבים לקבל את כולם בלי יוצא מן הכלל ואינם יכולים לטעון כי אן מקום, חובתם לעשות מקום ולקלוט את כולם, ואם אינם רוצים על רב העיר להכריח אותם אחרת שיאסור את הכניסה לאף אחד כולל את מי שקיבלו. גדולי ישראל האמיתיים לא איפשרו לסלק ילד כלשהו גם מי שחששו שהוא מזיק לילדים אחרים, כל עוד לא הבטיחו שיש לו לאן ללכת. חובת ראשי העיר להבטיח כי לכל ילד יש היכן ללמוד, וכל עוד לא קיבלו את כולם אסור לפתוח את בתי הספר, רק אחרי שהבת האחרונה מסודרת רק אז אפשר יהיה לפתוח את בתי הספר. לא צריך בשביל זה את החוק, צריך את החלטת גדולי התורה זה יספיק

לא כל בת ספרדיה היא רעה חולה ולא כל בת אשכנזית היא מציאה
הדברים היו מובנים בדור קודם כשהגיעו לישראל המצבים היו שונים בתכלית, המנהגים וסגנון החיים לא איפשרו חיים יחדיו, היו צריכים תקופת התרגלות בשביל שיוכלו לחיות אלו עם אלו. היום ישנן משפחות ספרדיות שאינן שונות ממשפחות אשכנזיות, והגענו לימים שישנן בנות ספרדיות שהן טובות לא פחות מאשכנזיות ויש בנות אשכנזיות שעדיף לא להרחיב הן לא מציאה כלל, לכן החלוקה הזו בין ספרדיות לאשכנזיות היא לא נכונה ולא טובה. אם לא היו מקבלים בנות לא טובות אשכנזיות מותר לעשות כך עם ספרדיות, אבל כשזה כל כך בולט מקבלים רק אשכנזיות ולא ספרדיות זה פשע ואסור, אם כי יש צד לטענה מדוע עדיף שילמדו בבתי ספר אחרים

מדוע אין באלעד סמינר לספרדיות בלבד?
נתפוס את העיר אלעד לדוגמא, יש שם 2 סמינרים אשכנזים שם צריכים ללמוד כולם אשכנזיות וספרדיות, והשאלה היא מדוע בכל השנים שש"ס שלטו בעיר הזו הם לא הקימו סמינר לבנות ספרדיות בלבד, שם יחנכו על פי המקורות ספרדים המנהגים וסגנון החיים, מה רע בזה, מדוע על הבנות הספרדיות לינוק מן המקורות האשכנזים, האם זה עושה להן טוב או שמא הטשטוש הזה הורס יותר מאשר בונה. אין מה להתבייש במקורות הספרדים, היו להם גדולי עולם, מנהגיהם מקוריים ומעניינים, וההתבוללות האשכנזית גורמת שזו נכחדת, עד כדי שזה הפך להיות מין מוזיאון, פעם בשנה נמצא את עסקני ש"ס מתלבשים בלבוש הספרדי, הם מתביישים להתלבש ככה כל השנה. יש הצדקה להפרדה מוחלטת בין אשכנזיות לספרדיות כאשר בבית הספר האשכנזי מלמדים על פי ההשקפה ומקורות האשכנזים ובבתי הספר הספרדים על פי המקורות והתרבות הספרדית, וכך ישמרו על הכל, לא נאבד את הכל כך יקר

במקום לשקר ולשחק צביעות בואו נדבר אמת, הפרדה מוחלטת בין אשכנזיות לספרדיות כמו שקיימת הפרדה בין גור לבעלז ויזניץ חב"ד וברסלב
בעיית הבעיות של היהדות החרדית בארץ ישראל היא שלא אומרים אמת, משחקים צביעות אומרים דברים שרק טיפש יאמין להם, לצבע העור יש הרבה מה לומר כשמקבלים בת, אם כי יש מנהלים שאם מדובר בבחורה טובה גם אם היא באה מבית ספרדי יקחו, הבעיה היא עם כל האחרות שאם הן היו אשכנזיות היה להן הרבה יותר קל להתקבל. ושלא נחשוב לרגע שלבנות אשכנזיות קל להתקבל, גם הן עוברות שבע מדורי גהינום בשל חשבונות פוליטיים ופנימיים, מספיק שהאבא יתפלל בבית כנסת שהמנהל לא אוהב ולא מקבלים את הבת שלו למרות שהיא הבת הכי טובה בעיר, לטעון כי לא מקבלים בנות ספרדיות בשל אפליה יש בזה רק חלק מן האמת, מפני שלא אומרים את מה שצריך להיאמר, כי הגיע הזמן להפרדה מוחלטת של אשכנזים וספרדים, יש היום ב"ה לכולם מספיק בנים ובנות להחזיק מוסדות נפרדים, והגיע הזמן שיקימו סמינרים לבנות ספרדיות שיחנכו שם על טהרת הספרדיות כמו אצל האשכנזים ששם זה מחולק בין ליטאים כאלו לליטאים כאלו, חסידים כאלו וכאלו ושם מבינים מדוע שכל בת מתאימה למקום אחר כמו בישיבות שהחלוקה היא חינוכית כל אחד מעוניין בחינוך אחר, הבנות הספרדיות בבתי הספר האשכנזים נכחדות, וחלק גדול מהן יורדות מן הדרך רק מפני שהתחנכו בחינוך אשכנזי, אם הן היו מתחנכות בחינוך מקורי ספרדי הן היו אמהות כשרות למהדרין, בנפשן קשה להם להתגייר לאשכנזיות למרוד במקורות שלהם, להיות חצויות בין המקור לבין מה שקורה במציאות, כמו שיש 2 רבנים ראשיים אחד אשכנזי ואחד ספרדי כך צריך להיות עם בתי הספר לבנות. אצל הבנים זה קיים, ואין כל סיבה מדוע אצל הבנות שזה לא יהיה כך, ואז אין לאף אחד טענות והשלום יחזור לשרור במחנה החרדים, ויחד עם זאת יביא ברכה על כולם הסובלים בכל שנה מתקופה קשה המבזה אותנו כיהודים וכחרדים, והגיע הזמן לעשות לזה סוף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.