רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

מכתבים קצרצרים



מהפך של מאה ושמנים מעלות הלאומיים עושים היום מה שעשו החרדים בשנים הראשונות של המדינה
מי היה מאמין שיגיעו ימים כאלו, מי שחי את שנות המדינה ובמיוחד את יחס החרדים והדתיים לאומיים לרבנות הראשית לא יאמין שכך הם פני הדברים, בשנים הראשונות של המדינה הלאומיים לחמו בכל כוחם להכיר ברבנות הראשית שזו היתה עבורם המוסד הרבני הכי עליון, הם ביקשו לקדש את המוסד הזה בכל מחיר, ואנו החרדים לחמנו בהם מלחמת חרמה, ולא סתם מלחמה עד כדי שאפילו מי שלא לחם לא יכל לשתף פעולה רשמית ולעין כל בשל מלחמתם הבלתי פושרת של החזון איש ורבה של בריסק ואחרים נגד הרבנות הראשית וקיומה, אלו היו הכי קיצוניים קבעו כי אין מקום לרבנות ראשית בישראל, מפני שזו רבנות מטעם ואי אפשר להכיר בדבר שכזה. הדתיים לאומיים מצאו אלף ואחד הסברים מדוע במדינה יהודית אין מנוס מקיומה של רבנות כזו שיהיה המוסד הרוחני העליון, וייאמר לשבחם של הלאומיים שגם כשהחרדים השתלטו על הרבנות הראשית הם המשיכו להאמין בה למרות שהחרדים לא האמינו בה בעת שעמדו בראשה מי שנמנו על החרדים, הם קיוו כי במשך הזמן, כולם, הלאומיים והחרדים יכירו ברבנות הראשית ויפעילו אותה יחד וזו תהיה הרשות הרבנית העליונה לכל כלל ישראל

גם כאשר החרדים חדרו לרבנות הראשית המטרה היתה להרוס אותה מבפנים
לפחות כך הם אמרו, שאין חלילה ההשתלטות על הרבנות הראשית באה לחזק את יסודות האידיאה המזרחיסטית, אלא לקיים את מצוות רבה של בריסק, ובעוד רבה של בריסק ביקש לעשות זאת מבחוץ, הם הגיעו למסקנה כי אי אפשר לעשות זאת כל עוד השלטון הרבני הוא בידי הלאומיים, רק מבפנים נהרוס אותה עד היסוד. אבל עם השנים כאשר התאהבו בשררה שינו כיוון וניגון חדש ניגנו כי מבפנים יצליחו להציל, במילים אחרות דברי המזרחי בראשית קום המדינה כי עדיף לחדור לכל מוסדות המדינה ולהציל מבפנים מאשר להיות בחוץ ולהפסיד הכל. נוצרה אוירה של לכבוש עמדות במוסדות הרבנות הראשית. הלאומיים תפסו אז את רוב העמדות מאחר והחרדים לא רצו להיות חלק מן הרבנות, אבל מאז הרב אלישיב ביקש להכשיר את הרבנות הראשית תפסו החרדים יותר ויותר עמדות והדברים השתנו מן הקצה אל הקצה

עד היום הזה לא הצליחו לפתור את האיסור של 'רבנות  מטעם' והליטאים מגלגלים עם מילים ומקיאים אבל לא מוותרים על העמדות הרבניות
כאן צריך לרגע להתרכז באיסור מדוע החזון איש ובעיקר רבה של בריסק לחמו ברבנות הראשית כל כך חזק עוד הרבה יותר ממה שלחמו נגד הציונות, עבורם 'הרבנות הראשית' היתה הדבר הכי גרוע ומסוכן, עד כדי כך שהם קבעו כי אין כל דרך לשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית, רבה של בריסק כל כך החמיר עד כדי שאסר אפילו לעבור על המדרכה שלצד היכל שלמה הוא טען כי הבנין הזה מטמא, כאשר הנימוק שלו הוא 'רבנות מטעם' אין כל דרך להתיר דבר כזה ולכן אפילו רב ראשי עם שטריימל אסור ואינו מקובל, אין כל דרך להתיר רבנות כזו, כל עוד שהם ממונים מטעם המדינה, מקבלים משכורת ממנה, וחייבים למלאות את חוקיה. רק רבנות חפשית ומשוחררת שאינה חייבת למדינה דבר ואינה מקבלת משכורת ואף לא מחזיקים אותם מטעם המדינה היא רבנות שאפשר לחיות עימה, ועד היום הזה הקשר של המדינה עם הרבנות רק מתחזק, כך שהאיסור של גדולי ישראל עומד בתוקף עד היום הזה. יצויין כי כל מי שניסה להגן על הרב אלישיב שהתיר את האסור לא הצליח להסביר מדוע שזה היום לא יהיה 'רבנות מטעם' הם מודים כי גם היום זו רבנות כזו, והם חיים לאורו של הרב אלישיב שהתיר, למרות שאינם מבינים על סמך מה

להרב אלישיב היתה בעיה אישית כתם בל ימחה על שזלזל ברבה של בריסק ובחזון איש
אי אפשר להתחמק מן האמת, כאשר רבה של בריסק והחזון איש לחמו כאריות נגד הרבנות הראשית היו כמה מחוצפים מי שביקשו ליהנות להפוך לרבנים ראשיים ולעמוד בראש בית דין הגדול, ואלו הצטרפו לרבנות הראשית של המדינה שהיתה אז בחזקת הדתיים לאומיים שלהם היה ענין לקרב יותר רבנים חרדים מתוך תקוה כי אלו יפרצו את הפירצה ומשם יחדרו החרדים לרבנות הראשית. הם כל כך צדקו במחשבתם, שכל כולה היתה לשבור אידיאולוגית את האידיאה החרדית שהיתה נגד הרבנות הראשית, הרב אלישיב היה אחד מאותם אלו שהרימו את נס המרד ברבה של בריסק ובחזון איש כשאלו זעקו כי אסור לשבת בבית דין הגדול של הרבנות הראשית, הרב אלישיב הצטרף אליה והגיע עד למעמד של ראש בית הדין, ולמרות שהוא היה מחותן של הסטייפלר שהיה גיסו של החזון איש הוא עשה את החשבון האישי שלו ועשה צעד שכל אחר שעשה כך החרימו ונידו אותו. יצויין כי חלק מגדולי תלמידי החכמים החרדים דאז לא תשמע היום מהם כלום רק מפני שהצטרפו לבית דין הגדול ומועצת הרבנות הראשית, חלקם נבחרו במשך השנים לרבנים ראשיים, אבל בעולם החרדי איבדו את כותל המזרח מפני שאז הרבנות הראשית היתה פסולה ולא מקובלת

רבני 'צהר 'ממלאים את צוואתו של רבה של בריסק להרוס ולשבור את הרבנות הראשית
זה מדהים לראות את הדתיים לאומיים תופסים את עמדות החרדים אז, ואת החרדים תופסים את עמדות הלאומיים, כשהלאומיים מקימים בתי דין נפרדים כפי שעשו בשעתו החרדים שהכריזו כי אינם מכירים ברבנות הראשית לא ברבניה ולא במוסדותיה שזה כולל את הכשרות והגירות שלה, והלאומיים היו אלו אשר זעקו כי אך ורק הרבנות הראשית מוסמכת בכל הקשור לרבנות כשרות גיור ודומיהם ואין לאפשר הקמת בתי דינים עצמאיים. בכל עיר הקימו בתי דין ומוסדות של הרבנות הראשית וביקשו כי החרדים יצטרפו ויעבדו יחד עימם. הם טענו אז, כי הקמת בתי דין נפרדים תהרוס את הרבנות הראשית והיא תאבד את כוחה, הם רצו שכל שומרי המצוות יכירו במוסדות הרבנות הראשית זה יתן לה כוח ותוקף ויצליחו לכוף אותה על המדינה כולה, והחרדים אז זעקו כי דבר שכזה היו לא תהיה, ובואו וראו מה קורה עתה, החרדים זועקים כי הגירות חייבת להיות אך ורק ברבנות הראשית ורק לה הסמכות, ממש בדיוק כמו שטענו אז הלאומיים, והשאלה היא מה קרה שהתהפכו היוצרות. התשובה על כך היא אחת, השלטון, כל עוד שלטו הלאומיים החרדים לא רצו בה וכששולטים בה החרדים הלאומיים לא מעוניינים בה. לא האידיאולוגיה היא אשר מכתיבה כאן אלא השלטון בלבד

תפקיד החרדים להצטרף ללאומיים להרוס את מוסדות הרבנות הראשית עד היסוד מפני שאין לה זכות קיום!!!
אקדים שאין הכוונה להסכמה בענייני גיור, דעתנו שונה, אם כי אני מסכים עם מי שטוענים שהחלק העיקרי במאבק החרדי על הגיור הוא מאבק על הכסף אצל מי ישארו הרבבות שעושים כאן וכי אין לזה דבר עם קיום המצוות, מפני שרשימת המגויירים אצל רבני החרדים אינה מביישת כלל את המגויירים אצל הלאומיים, אלו ואלו גיוריהם מפוקפקים, המאבק הוא כספי בלבד ולא יותר מזה, ואוי לאותה בושה. נוצרה עתה הזדמנות פז למלא את צוואת גדולי ישראל לפני חמישים ושישים שנה, לא לאפשר קיומה של 'רבנות מטעם', זו היתה פסולה ובזויה בכל הדורות, 'רב מטעם' היה כינוי בזוי לרבנים ששירתו את השלטון, הרבנים הראשיים הם רבנים מטעם, ואין להם זכות קיום, חייבים לעשות הכל להשפילם ולהורידם עד לבאר שחת שיבינו ויידעו כי הם משרתים את השטן ולא את הציבור. רבנות חייבת להיות נקיה ובלתי תלויה במוסדות שלטון כלשהם, הדיינים חייבים להיות ראויים כאלו שמתמנים בשל מעמדם ולא בשל חשבונות פוליטיים כפי שזה נעשה היום. לא נשכח לעולם את מינויו של הרב שלמה גורן לרב הראשי, הוא התחייב להתיר את הממזרים, וככה קיבל את קולות החילוניים וחלק מן הלאומיים וניצח, האם לזה יקרא רבנות אמיתית טהורה ונקיה, או שזו רבנות מטעם' שהיא שירות השלטון ורצונותיו ולא רבנות על פי הלכה בלבד. מחריד היה לראות כיצד הרע-בנים הרשעים יצחק יוסף ודוד לאו מסתובבים לפני בחירתם אצל כמה רבנים ומבטיחים להם הבטחות בניגוד להלכה. למשל, יצחק יוסף הגיע לבית רבני בני ברק והבטיח להם לתמוך בענייני שמיטה בדעתם נגד דעת אביו שהוא הפוסק שלו ושל הספרדים רק מפני שהוא רצה לקנות ככה את הכסא, האם אחד כזה ראוי להיות רב בישראל? ככה היה בכל מערכות הבחירות לרבנים בישראל, ככה נבחרים רבנים מטעם, וכשנוצר עתה מצב שאפשר לשתף פעולה עם רבני הלאומיים להרוס ולשבור את המערכת הזו ועד היסוד, ולהקים רבנות חדשה בישראל כזו שלא תהיה תלויה בממשלה בכלל, אלא רבנות שרבניה לא יצטרכו להכריע על פי שיקולים פוליטיים יאמרו את מה שצריך להיאמר, לא יפחדו לצאת נגד מצעד התועבה בשל חשבונות פוליטיים אלא יאמרו מה שהתורה קובעת ואומרת, כאלו רבנים אנו מחפשים. 'רבנות מטעם' היא תועבה, ועלינו החרדים לסייע להרוס אותה מפני שאין לה זכות קיום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.