רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 באוגוסט 2015

ווארטים


״ההסתכלות אל העבר אינה צריכה לקלקל את המחר, ואילו ההסתכלות אל המחר צריכה לעשות אותך מאושר!״

סיטוני לבגדים הציץ מרחוק וראה, שמשולחו הבריח בחשאי זוג-מכנסיים מעל הדפה.  שתק ולא אמר לו ולא כלום.  ובראש-חודש, כשנכנס המשולח לקבל שכרו, עשה עמו הסיטוני חשבון וניכה לו שלושה רובלים.  תמה המשולח:
נכי זה על שום מה?
השיב הסיטוני:
על שום אותו זוג-מכנסיים...
הקפיד המשולח:
משולחך אני ודייך שתחשוב לי זוג-מכנסיים בשניים וחצי.
החזיר לו הסיטוני:
משולחי אתה ויודע אתה, שהמחיר שניים וחצי אינו נוהג אלא בשביל הנוטל תריסר בבת-אחת...

חבורה של יהודים הפליגה בים.  נטפל אליהם כומר מסית והתחיל דורש לפניהם בשבחו של "המשיח".  ליגלגו עליו היהודים.  כעס המסית ופרש.  היה שם גלוּח אחד, סוכן של חברה לאחריות-החיים, ואף הוא פרש עם הכומר.  הביט אחריו הזקן שבחבורה ונאנח:
כך דרכו של יצר הרע: תחילה מעביר את האדם על לאו שבתורה, ולסוף מביאו לידי שמד, רחמנא ליצלן.
לא היתה שעה מרובה והגלוח שב אל החבורה.
נו?  מה?  – שאל לו אחד מן החבורה בשפה רפה.
צהבו פניו של הגלוח:
ירבו כמותו בגויים...  עד שאני נפתיתי לו לשמד, נפתה הוא לי לביטוח...

עשיר העמיד לו משרת ואמר לו:
רצונך שתהא מקובל עלי?  תן דעתך להבין דבר מתוך דבר.  אני אין שעתי פנויה להרבות שיחה ולפרוט הכל.
אעשה ואשמע – השיב המשרת והלך לעשות מלאכתו.
למחר חש העשיר בראשו ושלח את המשרת להביא רופא.  מיד יצא המשרת לעשות רצון בעליו, וכשחזר נכנסו אחריו – רופא, אומן מקיז-דם, אשה שומרת על חולים, ארבעה קברנים וחייט עם בד לתכריכים.
נבהל העשיר:
הללו למה הם?
החזיר המשרת:
לא כך אמרת, שאתן דעתי להיות מבין דבר מתוך דבר?...°

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.