שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת שופטים שנת ה'תנש"א
סימן יא ,
מזה מובן הלימוד
לכל אחד ואחד בעמדנו בשבת פרשת שופטים בדורנו זה ובפרט בזמן האחרון , הרגעים
האחרונים דהגלות – שצריכה להיות עבודה בהתאם מדה כנגד מדה למצב הגאולה , לפרסם אצל
עצמו ואצל כל אלו שאפשר להגיע אליהם – שצריכים לקבל על עצמם ולקחת על עצמם [ ביתר
חוזק ] את ההוראות והעצות דשופטיך ויועציך שבדורנו – מאן מלכי רבנן בכלל , ובפרט
נשיא דורנו – הבא בהמשך לרבותינו נשיאינו שלפניו – שופט דורנו ויועץ דורנו ונביא
דורנו , וכציווי התורה הנזכר לעיל , נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך ונתתי דברי
בפיו ודיבר אליהם את כל אשר אצונו , אליו תשמעון , וכפסק דין הרמב"ם הנזכר
לעיל , שאם יש לאחד המעלות והשלימויות שצריכים להיות לנביא ומראה אותות ומופתים –
כפי שראינו ורואים בהמשך קיום ברכותיו אצל נשיא דורנו – הרי אין אנו מאמינים בו
מפני האות לבדו כולהו אלא מפני המצוה שצוה משה בתורה ואמר אם נתן אות אליו תשמעון
, על ידי זה שיאמר דברים העתידים להיות בעולם ויאמנו דבריו
[ כפי שראו זאת
אצל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ] , ויתירה מזו , נביא שהעיד לו נביא אחר
שהוא נביא – כפי שהוא בנוגע לנשיא דורנו , ונמשך בדור שלאחריו על ידי תלמידיו
כולהו – הרי הוא בחזקת נביא ואין זה השני צריך חקירה , וצריכים לציית לו תיכף ומיד
עוד קודם שיעשה אות , ואסור לחשוב אחריו ולהרהר בנבואתו שמא אינו אמת ואסור לנסותו
יותר מדי כולהו שנאמר לא תנסו את השם אלקיכם כאשר נסיתם במסה כולהו , אלא מאחר
שנודע שזה נביא יאמינו וידעו כי השם בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו כולהו ,
כיון שמאמינים בדברי הנביא , לא משום שאלו דבריו של הנביא , אלא משום שאלו דברי
הקדוש ברוך הוא על ידי נביא זה
[ אפילו לא דברי
הקדוש ברוך הוא שנאמרו על ידי נביא שני , אבל לא נאמרו אליו ] , ישנה הוראה כנזכר
לעיל , שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור , שזכינו שהקדוש ברוך הוא בחר ומינה בעל בחירה
, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור , שיהיה השופטיך ויועציך ונביא הדור ,
שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה , בכל עניני
תורה ומצוות , ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית , גם בבכל דרכיך [ דעהו ] וכל
מעשיך [ יהיו לשם שמים ] , עד – הנבואה העיקרית – הנבואה שלאלתר לגאולה ותיכף ומיד
ממש הנה זה [ משיח ] בא , וביחד עם הזכות – יש לכל אחד מאנשי דורנו האחריות לקבל
על עצמו את השופטיך והיועציך , ולציית להוראות ועצות טובות שלו – ובלשון רבים [
שופטיך ויועציך ] , ריבוי משפטים וריבוי עצות , נוסף על כך שזה בא
[ ומיוסד על
ההוראות והעצות ] משופטיך ויועציך , מאן מלכי רבנן , ורבותינו נשיאינו בדורות
שלפני זה – שאז יש לזה גם התוקף המובן לכל אחד בבחינת עצה טובה [ לא רק בדרך ציווי
] , שאפילו אם הוא אוחז מעצמו
[ ואפילו
אם יש לו על פי תורה ושולחן ערוך ממה לאחוז מעצמו ] , הרי יחיד ורבים הלכה כרבים –
כדעת השופטיך ויועציך – רבים , ועל ידי הקבלה וקיום ההוראות דשופטיך ויועציך
שבדורנו – נעשה על ידי זה גופא מעין והתחלת קיום התפלה השיבה שופטינו כבראשונה
ויועצינו כבתחלה בגאולה האמיתית והשלימה [ כנזכר לעיל ] , במכל שכן מסוף מעשה
במחשבה תחלה , על אחת כמה וכמה שזה כבר גם בדיבור [ ניב שפתיים , ענין הנבואה ] ,
כנהוג לאחרונה לבטא את הדברים בדיבור , כולל ובמיוחד – שהנה הנה באה הגאולה , -
ועל פי זה ישנו גם מענה על השאלה ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף
ומיד ממש – לכאורה , כיצד זה יכול לעבור ולהצליח בצורה חלקה כל כך , כיצד יגיבו
בני הבית על זה ומה יאמר העולם על כך ?! והמענה הוא , שאילו עניני הגאולה היו
חידוש , אולי היה מקום לשאלה , אבל היות והגאולה אינה חידוש דבר , אלא כל עניני
הגאולה התחילו כבר [ כבתחלה ] וכבר נמשכו ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין
תחתון למטה ממנו [ בבחינת ויועציך כבתחלה ] – לא יהיה פלא כאשר הגאולה באה תיכף
ומיד ממש !
בברכת התורה
משולם צפניה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.