רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

הגט של הרב במונטריאול גט כשר הוא

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
קראתי את הכתבה על הרב במונטריאול שעושה גט מעושה,
כותב הרמב"ם בהלכות גרושין פרק ב' הלכה כ' מי שהדין נותן שכופין אותו לגרש את אשתו ולא רצה לגרש בית דין של ישראל בכל מקום ובכל זמן מכין אותו עד שיאמר רוצה אני, ויכתוב הגט והוא גט כשר, וכן אם הכוהו גוים ואמרו לו עשה מה שישראל אומרין לך ולחצו אותו ישראל ביד הגוים עד שיגרש הרי זה כשר , ואם הגוים מעצמם אנסוהו עד שכתב הואיל והדין נותן שיכתוב הרי זה גט פסול
[אבל לא בטל הגט ולכן הבנים גם במקרה זה לא ממזרים]
ולמה לא בטל גט זה שהרי הוא אנוס בין ביד גוים בין ביד ישראל ? שאין אומרין אנוס אלא למי שנלחץ ונדחק לעשות דבר שאינו מחוייב בו מן התורה , כגון מי שהוכה עד שמכר או עד שנתן , אבל מי שתקפו יצרו הרע לבטל מצוה או לעשות עברה והוכה עד שעשה דבר שחייב לעשותו או שנתרחק מדבר האסור לעשותו אין זה אנוס ממנו אלא הוא אנס עצמו בדעתו הרעה , לפיכך זה שאינו רוצה לגרש , מאחר  שהוא רוצה להיות מישראל ורוצה הוא לעשות כל המצוות ולהתרחק מן העברות , ויצרו הוא שתקפו וכיון שהוכה עד שתשש יצרו ואמר רוצה אני כבר גרש לרצונו , לא היה הדין נותן שכופין אותו לגרש וטעו בית דין של ישראל או שהיו הדיוטות ואנסוהו עד שגרש , הרי זה גט פסול , [ אבל לא בטל ובניה לא ממזרים ] הואיל וישראל אנסוהו יגמור ויגרש , ואם הגוים אנסוהו לגרש שלא כדין , אינו גט , [ ורק במקרה זה בניה ממזרים ] אף על פי שאמר בגוים רוצה אני ואמר לישראל כיתבו וחתמו, הואיל ואין הדין מחיבו להוציא והגוים אנסוהו אינו גט , עד כאן דברי רבינו
וההסבר לדברי הרמב"ם
מתי שאיש לא חי עם אשתו למעלה מ12 חודש בית דין מחייבים אותו לגרש , כי זה זמן עונה הכי גדול שיכול להיבטל אדם חולה ממנה , ולכן כמעט בכל הבתי דין לא נותנים הוראה לגט אלא אם כן שתי הצדדים מסכימים , אבל אם צד אחד לא מסכים , מחכים עד 12 חודש , ואז מחייבים אותם להתגרש , כי לא לתוהו בראה , לשבת יצרה , ומי שעומד כך ללא אשה , פושע גדול הוא , כי הוא נכשל או במחשבה או בדיבור או במעשה ,
ולכן בבקשה נא לא לסלף את דין התלמוד , כי רק לפי דין התלמוד נצעד , ומי שממציא הלכות חדשות ללא מקור שלא יהיה לו עסק לא בגיטין ולא בקידושין , כי תורתנו תורת חיים , והאדם לא נברא על מנת לחיות עם השנוא לו , אי אפשר לאנוס את בנות ישראל להיבעל בעל כרחם לשנוא להן , ולכן אבקש מכל הבתי דין שלוקחים כסף ושלמונים מאחד מן הצדדים על מנת להשהות גט ולו ליום אחד יותר מ12 חודש , שיחזרו בתשובה ויחזרו לדין התלמוד , כי רק לאורו נלך והרמב"ם כל כולו זה רק התלמוד
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.