רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 ביולי 2016

ווארטים


שאלו את הרבנים האם מותר להשתמש בווצאפ בי"ז בתמוז?
התשובה הייתה חיובית! מכיוון שמותר להתעסק אם כל מה שקשור לחורבן, והווצאפ הביא לחורבן הדור!

בריסקער אחד הרגיש באמצע צום י"ז בתמוז שממש קשה לו.
"רבנית, אני עומד להתעלף... למות... אוי.... ממש פיקוח נפש, תני לי משהו לאכול"
הרבנית ניגשה למקרר והוציאה לו חצי פיתה מאתמול.
"אוי ויי, רעבצין, כך מזלזלת את במצוות פיקוח נפש?? שכחת שאני בריסקער ומחמיר בכל המצוות?? הכיני נא ארוחה משביעה ודשנה ואזכה לקיים מצוות פיקוח נפש בחומרה ובהידור!!"
נשמעה הרבנית, חתכה, קילפה, יצקה וטיגנה, אפתה ובישלה וערכה לבעלה המחמיר שולחן מלא כל טוב, בעיצומו של יום הצום.
התיישב והחל לבלוס, והיא... קצת התגרתה. אז ניסתה את מזלה:
"אני... אני חושבת שאני עומדת להתעלף.. למות... אוי וי... פיקוח נפש"
באדישות הוא נתן לה כוס מים פושרים.
"אבל... מצוות פיקוח נפש היא, וראוי להחמיר בה", ניסתה הרבנית
"עזבי, נשים לא צריכות להחמיר..."

כבר היה פעם איזה אדמו"ר שבכה מאוד בהושענא רבה ואמר שרואה עננים שחורים מגיעים על כלל ישראל ומי יודע מה יהיה.  ולאחר כמה חודשים אמרו זקני החסידים אכן אנחנו לא זוכרים שנה עם כל הרבה גשמים...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.