רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 במאי 2017

האיש שהבין ענין - איש הקשר של ה'לב שמחה' הכרתי אותו יותר מארבעים שנה - אהבתי אותו

לא גדלתי בגור אם כי הייתי בכל ליל שבת בטיש של ה'בית ישראל', מדרשתו של ר' שלום שבדרון בזכרון משה הייתי הולך אוטומטית לטיש בגור ורק אחר כך הביתה, אלו היו שנות נעורי, הקשר החזק שלי עם גור נוצר עוד בטרם ה'לב שמחה' הפך לאדמו"ר והתחזק בשנות המלחמות הקשות שאז כמעט ולא ידעו עליהם, באותן שנים לא היה אינטרנט לא היה וואצאפ ואגלה לכם שאז עוד אפילו 'פקס' לא היה, ואלך עוד יותר רחוק, כשפתחתי עיתון לפני ארבעים שנה לרוב הציבור עדיין לא היה טלפון בבית, הייתי צריך למצוא אותם במקוה בשטיבלאך כל אחד היכן שהוא הסתובב

פרקים בספרי אני מספר על מה שהתחולל באותן שנים ביניהם על ה'לב שמחה' שכאב את רדיפת הרב שך את החסידים, ההיסטוריונים עוסקים ב'יחודיים' ורוטציה', אבל האמת המרה היא כי המלחמה החלה הרבה קודם כשהרב שך עשה הכל שהחינוך אצל הבנות יהיה 'ישיבתי' שבנות ירצו רק בני ישיבות ליטאיות וגרם שבחורים רבים בגור וסלונים - אז עדיין לא היה סלאנים - ועוד קהילות חסידיות לא יוכלו לחתן את הבנים, גזלו להם את הבנות ממשפחות חסידיות שלא רצו לשמוע מבחורים חסידים. ה'לב שמחה' הוא זה שניהל את המלחמה הזו, ואני הקטן הייתי אחד מאנשיו בצבא המלחמה הזו, הוא תבע החלפת המחנכות והרב שך לא רצה לשמוע, הוא הבטיח כי יורה לשנות את דרך החינוך ולא לחנך בנות ממשפחות חסידיות לרצות דוקא בחורי ישיבה ליטאים, אבל לא היה כל ערך להבטחות הללו המצב הלך והחמיר

מדוע אני מספר לכם זאת, מעטים בגור ידעו על הקשר שלי עם ה'לב שמחה' ומדוע הוא אהב אותי, היו אלו מי שעמדו מאחורי מבצעיו, ואחד מהם היה הרב החסיד רבי נחום קרנבייסר, לא אשכח כשהליטאים לחמו בי מלחמה קשה, הוא היה מאותם מי שניצבו לצידי ועשו הכל לעזור לי שאוכל להם, ואכן העזרה הזו היתה גדולה, הוא הבין ענין, הוא היה בחור חכם, אהבתי אותו מפני שיכולת לדבר עמו, הוא לא החזיק מעצמו ולא עשה מעצמו מי יודע מה למרות קרבתו ל'לב שמחה', הוא היה שווה איתך ויכולת לעבוד עמו

בשנים האחרונות הוא חלה והשבוע החזיר את נשמתו, צר לי עליך ר' נחום היית איש יקר, עשית למען רבך ה'לב שמחה' מה שמעטים עשו, נכון, יש טענות עליך, אבל אלו הם טבעם של דברים, מי שלא עושה אין עליו טענות

ה'לב שמחה' היה אחד האדמורי"ם הכי חכמים שהיה בדור האחרון, ובזכותו החסידים ניצלו, הוא האיש שעשה את העבודה הכי קשה עוד בטרם שהפך לאדמו"ר להציל את הציבור מציפורני מי שביקשו לחסלם. כן, בבני ברק שלט מי שביקש לחסל את החסידים מקצה לקצה, קיוה שלא ימצאו בנות ולא יתחתנו ולא יקום דור חדש, ובזכותו של ה'לב שמחה בשל מלחמתו הקשה באותו אוייב חסידים הציבור החסידי עלה על דרך המלך

לר' נחום קרנבייסר הרבה זכויות בפעילות הגדולה שנעשתה אז ואי אפשר לשכוח לו את זה

יהי זכרו ברוך

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.