רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 באפריל 2018

גם את הטוב נקבל נגילה ונשמחה בו

האם זוכר כבוד הרב את צמח פון די שמאטעס והאיך הוא היה מברך ברכת היום בחג העצמאות?..
על השלום שלאחרי הסתלקות האדמו''ר מויז'ניץ מאנסי לא שמעתי עוררין ואכן אין לך דבר הראוי לשבח לרומם ולפאר כמו השלום. 
ולצד זכותי ייאמר שמעולם לא כיחדתי את חיבתי למאנסי'ער-חברה שבכאן וגם הזכרתים בין דברי שאני מוצא בהם משום מה 'חומר יותר משובח'.. וגם הזכרתי וחזרתי כי האדמו''ר רבי דוד'ל החונה כאן שמו יוצא לפניו כאיש חמודות לב חנון ונפש יקרה עד מאוד. ועוד יותר מכן שהוא נמצא גם חכם מחוכם בבחירת הגבאי שלו והעמיד לעצמו אברך מתון נבון ואיש רעים אשר משרה אוירת נועם על חצרו ובוודאי לא יביא לו שונאים ח״ו. 
ובכלל אין לי בעיה אם אישים כולנו מעפר קורצנו ואנחנו בני הנסיבות לטוב ולמוטב.. אלא שריב לי תפישות נמוכות ואורחות חיים שלא מן היישוב והמציאות שאדמו''רים היו לבעלי חוות לגידול חסידים ורואים את משפחות חסידיהם כרכושם מקנת כספם מפריע לי ומקומם אותי כאדם וכיהודי, והנה נסתבר שאם בועטים במשהו ולא נזהרים במיוחד עלולים גם לפגוע במישהו שבעצם חף מאותו עוון ומכל חטא ופשע ו ועל כך צר לי ואני מתחרט ומבקש סליחה. 
והשם יברך את עמו בשלום
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.